Mirjam Harkestad Olsen er professor i spesialpedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Hennes forskningsinteresser er knyttet til ulike spørsmål vedrørende barn og unges skolehverdag, så som inkluderende læringsmiljø, herunder elevers psykososiale miljø og utfordringer for læring. Hun har, både alene og sammen med andre, publisert mange forskningsartikler og bøker.
Per Arneberg (f. 1953) er cand.paed. og arbeider til daglig som seniorkonsulent i Utdanningsforbundets kurs- og videreutdanningsavdeling, Utdanningsakademiet. Han har tidligere arbeidet i skolen som lærer og rådgiver og er mye brukt som foredragsholder. Arneberg har skrevet og redigert en rekke bøker i pedagogikk.
Marit Aas er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Hun har lang praksis som lærer og skoleleder og har i mange år arbeidet med lederutvikling på skole og kommunenivå. Hennes forskningsfelt er skoleutvikling, leseundervisning og kunnskapsutvikling hos lærere og skoleledere. Nå er hun prosjektleder for Rektorskolen ved ILS.
Sidsel Germeten er professor i pedagogikk på Høgskolen i Finnmark. Hun har arbeidet i mange år med forskning knyttet til barnehager, skoler og spesialundervisning og har publisert flere bøker, rapporter og artikler om disse temaene.
Bjørn Overland er førstelektor i pedagogikk og er tilknyttet Høgskolen i Innlandet. Han har gjennom flere år arbeidet med generell pedagogikk, spesialpedagogikk, utdanningsledelse og kvalitetsvurdering og skoleutvikling.
Emil Sætra er stipendiat i pedagogikk ved MF vitenskapelig høyskole. Han har skrevet flere forskningsartikler om demokrati og medborgerskap i skole, og skriver doktorgradsavhandling om kontroversielle spørsmål i undervisningen.