Torill Vist (PhD) is professor in music education at OsloMet – Oslo Metropolitan University, Department of Early Childhood Education, Norway, and adjunct professor at the University of Stavanger, Norway. She holds her bachelor’s and master’s degrees as well as her PhD in Music Education from the Academy of Music in Oslo, and has another master’s degree in piano performance from SMU, Dallas, USA. Her research interests include early childhood music education, music and emotion knowledge, and arts-based and narrative methodologies. Further information: https://www.oslomet.no/om/ansatt/torillv/
Marit Alvestad er professor i pedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Hun har utgitt en rekke publikasjoner innenfor pedagogikk.
Anita Berge er instituttleder ved Institutt for barnehagelærerutdanning, Universitetet i Stavanger. Hun deltar i et internasjonalt forskningsprosjekt som undersøker praksiser knyttet til fellesskap, tilhørighet og inklusjon i barnehagen. Berge har forsket på læringskulturer og endringer i barnehagens organisering og praksis, og publisert bokkapitler og artikler om disse temaene. Hun er blant annet bidragsyter i Å forske blant barn (2021) og Læringskulturer i barnehagen (2012). Les mer om Berge på Universitetet i Stavanger (UiS).
Reidar Mosvold er førsteamanuensis i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Mosvolds faglige hovedfokus er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, matematikkens historie og små barns matematiske utvikling i skole og barnehage. Han har en rekke publikasjoner innenfor disse områdene – både i bøker, tidsskrifter og vitenskapelige antologier.