Kjell Aage Gotvassli er pedagog med doktorgrad innen organisatorisk læring fra Copenhagen Business School. Han har skrevet en rekke artikler og bøker innen ledelse, kunnskapsutvikling og strategi. Han er i dag professor emeritus ved Nord universitet.
Per Tore Granrusten er cand.polit. i sosiologi og er førstelektor i samfunnsfag ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (DMMH). Han har vært ansatt ved DMMH siden 1996 og har undervist i samfunnsfag og organisasjon og ledelse på ulike nivåer. Granrusten er studieprogramleder for masterstudiet i barnehageledelse ved høgskolen. Han har deltatt i flere FoU-prosjekter i barnehagefeltet og har siden 2011 vært tilknyttet den nasjonale lederutdanningen for barnehagestyrere – styrerutdanningen i Midt-Norge ved DMMH. Han har publisert tekster om barnehageledelse i tidsskrifter og fagbøker både nasjonalt og internasjonalt.
Torill Moe er universitetslektor i barnevernledelse/organisasjons- og ledelsesfag, Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU) Midt-Norge, NTNU / Fakultet for Samfunnsvitenskap(FSV), Nord Universitet. Hun har utgitt en rekke faglige arbeider i tilknytting til ledelse i barnevernet og tverrfaglig samarbeid.
Kari Hoås Moen er cand.polit. med hovedfag i sosiologi og dosent i samfunnsfag ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (DMMH). Hun har vært ansatt ved DMMH siden 1991. Hun er tilknyttet den nasjonale lederutdanningen for barnehagestyrere – styrerutdanningen i Midt-Norge ved DMMH og underviser på masterstudiet i barnehageledelse. Moen har deltatt i mange FOU-prosjekter innenfor barnehagefeltet og har utgitt en rekke bøker og forskningspublikasjoner. Moen er er bidragsyter i Fagdidaktikk for SRLE. Barnehagens fagområder, kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter (2021) og Aksjonsforskning på mange vis. Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehagen (2019). Les mer om henne på Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (DMMH).
Yngve Skjæveland er dr.art. fra 2008 og er professor i samfunnsfag ved NTNU. Han har i mange år vært ansatt ved samfunnsfagseksjonen ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (DMMH). Han har arbeidet med utdanning av grunnskolelærere og barnehagelærere og har særlig forsket på ledelse av barnehagen som læringsarena.
Berit Irene Vannebo er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse ved Nord universitetet. Hun har doktorgrad i sosiologi med fokus på organisasjonsendring og organisasjonskultur. Hennes forsking omhandler tema som ledelse og styring i offentlig sektor, med fokus på kvalitetsreformer i skolesektoren og organisasjons- og profesjonsutvikling i barnehagesektoren.