Jetzt 8-10

Jetzt 10 Lærerens bok (Fleksibind)

Forfatter:

Simen Braaten og Mona Gundersen-Røvik

Forfatter: og
Innbinding: Fleksibind
Utgivelsesår: 2018
Antall sider: 204
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202560553
Kategori: Tysk
Fag: Tysk
Nivå: 10. trinn
Om utgivelsen Jetzt 10 Lærerens bok
Lærerens bok er identisk med elevenes tekst- og arbeidsbok, men har et bredere format. I margen fins nyttige tips, forklaringer og forslag til opplegg og gjennomføring. Slik har læreren enkelt tilgang til fasit og ekstra materiell.

Til toppen

Forfatter(e)
Simen Braaten er som så mange andre nordmenn forelsket i Berlin. Som lærer ved Foss vgs i Oslo, tidligere ved Nordseter skole, og som lærebokforfatter arbeider han for at flere skal dele hans lidenskap også for det tyske språket. Han er opptatt av at elevene selv skal lete etter og finne mønstre i språket, og at de skal lære et språk de tror de vil få nytte av i praksis. Braaten har studert ved Humboldt Universität zu Berlin og har sin MA i tysk språk fra UiO. I flere år har han også vært lærer på Sommerskolens tyskkurs i Berlin. Braaten er medforfatter av Echt! (tysk II), Klasse! (tysk I for videregående skole) og Jetzt (tysk I for ungdomsskole).
Mona Gundersen-Røvik underviser i tysk ved Molde videregående skole og har, foruten tysk l, ll og lll, engelsk og markedsføring og ledelse som undervisningsfag. Siden 2010 har hun også vært koordinator for tysk nivå 3 i Møre og Romsdal og hun har tidligere jobbet i næringslivet med utstrakt internasjonal kontakt med bl.a. det tyskspråklige området. Hun har tysk hovedfag fra UiO og en bachelor i Internasjonal business. Gundersen-Røvik er medforfatter av Echt! (tysk II), Klasse! (tysk I for videregående skole) og Jetzt (tysk I for ungdomsskole), og har revidert Deutsch Drei Digital (tysk III).
Jetzt 8-10

JETZT 8-10 er Cappelen Damms splitter nye tyskverk for ungdomstrinnet.

Jetzt handler ikke bare om hvordan språket er bygget opp, men viser elevene hvorfor det er gøy og nyttig å mestre tysk. Verket legger vekt på sammenhengen mellom tysk og andre språk elevene kan fra før, og den inviterer elevene til å lete etter mønstre i språket og ta dem i bruk.