God leseplanlegging (Heftet)

Forfatter:

Unni Fuglestad, Toril Frafjord Hoem og Anne Håland

Legg i ønskeliste

Forfatter: , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2017
Antall sider: 108
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202533922
Kategori: Pedagogikk og lærerutdanning , Norsk og Lese- og skriveopplæring
Fag: Lese- og skriveopplæring, Norsk
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen God leseplanlegging

God leseplanlegging er en nyttig bok for lærerstudenter og lærere i alle fag. Boka presenterer det didaktiske verktøyet «Leseplanleggeren» og viser hvordan det kan anvendes i praksis på en måte som støtter elevenes leseutvikling og faglige læring. Verktøyet er tenkt som en hjelp til lærerne når de skal planlegge helhetlig undervisning med utgangspunkt i kompetansemålene i ulike fag, slik at det blir god sammenheng mellom mål, innhold, arbeidsmåter og vurdering.

«Leseplanleggeren» kan bestilles som en folder eller lastes ned som en pdf fra Lesesenteret ved Universitetet i Stavanger.

Til toppen

Andre aktuelle titler

Forfatter(e)
Unni Fuglestad er universitetslektor i lesevitenskap ved Universitetet i Stavanger. Hun er lektor med hovedfag i historie, og har lang undervisningserfaring fra ungdomsskolen. Hun har arbeidet med videreutdanning av lærere og deltatt i prosjektene Ungdomstrinn i utvikling og Språkløyper.
Toril Frafjord Hoem er førstelektor i lesevitenskap ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger og har mange års undervisningserfaring fra grunnskolen. Hun har særlig interesse for fagspesifikk lesing og skriving og læreres læring. Foruten å arbeide med videreutdanning for lærere i lesing og norsk for lærerspesialister, har hun også vært prosjektleder for Ungdomstrinn i utvikling.
Anne Håland er førsteamanuensis i lesevitenskap ved Universitetet i Stavanger. Hun er også utdannet lærer, og har lang fartstid i grunnskolen. Hun har vært delaktig i ulike prosjekter initiert av Utdanningsdirektoratet, blant annet Ungdomstrinn i utvikling, og hun har gitt ut to bøker om skriveopplæring for lærerutdanningen.