Camilla Bjørke er førstelektor i fremmedspråksdidaktikk og tysk ved Høgskolen i Østfold.
Åsta Haukås er professor i fremmedspråksdidaktikk og tysk ved Universitetet i Bergen.
Emerentze Bergsland er førstelektor ved Høgskolen i Østfold. Siden 1989 har hovedarbeidsfeltet vært fransk språk og kommunikasjon med vekt på fonetikk, grammatikk, merkantilt fagspråk og oversettelse. I de senere år har hun også undervist i engelsk fonetikk.
Camilla Bjørke er førstelektor i fremmedspråksdidaktikk og tysk ved Høgskolen i Østfold.
Henrik Bøhn er førsteamanuensis i engelskdidaktikk og engelsk ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Han har tidligere jobbet som engelsklærer i videregående skole og har mer enn 20 års erfaring som foreleser og veileder i engelsk og engelsk fagdidaktikk. Hans forskningsinteresser omfatter vurdering, språklæring og interkulturell kommunikasjon.
Maria Casado Villanueva er førsteamanuensis i engelsk ved Universitet i Sørøst-Norge, hvor hun underviser i flere studieprogrammer inkludert lærerutdanning. Hennes spesialområder er språklæring, Britisk litteratur og barnelitteratur. Hun har vært medforfatter på flere antologier for lærerstudenter.
Eli-Marie Danbolt Drange er førsteamanuensis i spansk språkvitenskap ved Universitetet i Agder. Hun har doktorgrad fra Universitetet i Bergen, der hun skrev en avhandling om bruk av engelske slangord i norsk og chilensk ungdomsspråk. Drange er oppvokst i Latin-Amerika og har lang erfaring som spansklærer på ulike nivåer. Hun er også medforfatter for aktivitetsgrammatikken ¡Claro que sí! og har vært bidragsyter til spanskverkene Vidas og Vamos til K06 og Encuentros til fagfornyelsen.
Magne Dypedahl er førstelektor i engelsk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han har erfaring fra undervisning i videregående skole og arbeid med flere læreverk. Han har vært medredaktør og medforfatter for mange antologier om engelsk fagdidaktikk. Hans spesialområder er amerikansk kulturkunnskap og interkulturell kompetanse.
Ragnhild Elisabeth Lund is a professor of English and English didactics at the University of South-Eastern Norway. Her research focuses on various aspects of the teaching of English.
Lise Vikan Sandvik er førsteamanuensis i fremmedspråkdidaktikk og nestleder for utdanning ved Program for lærerutdanning, NTNU. Sandviks interessefelt er hovedsakelig rettet mot områdene skriving, vurdering for læring, utdanningsforskning og utvikling av læreres vurderingskompetanse. Hun har skrevet en avhandling om vurderingskultur i grunnskolens tyskundervisning (2011), og har publisert flere artikler og bokkapitler om læringsledelse, skriving og vurdering. Sandvik er forsker i det fireårige Udir-finansierte forskningsprosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS) og har vært redaktør for rapportene i prosjektet. Sandvik har flere års erfaring som lærer i ungdomsskole og videregående skole.
Eva Thue Vold er professor i fremmedspråksdidaktikk og fransk ved Universitetet i Oslo.