RESTART

Kategori: Markedsføring og ledelse Bokåpner

Bedrifter forventes å være bærekraftige, og stadig flere bedriftsledere omsetter bærekraft til lønnsomhet på innovative måter. Denne boken gir deg et veikart i syv deler til hvordan du kan gi en bedrift en slik RESTART.

Nye Visjon. Casene er sentrale

Kategori: Markedsføring og ledelse

Forfatter Bengt E. Olsen trekker fram bruken av konkrete ekspempler og caser i presentasjonen av Nye Visjon. (Seminar mars 2017)

International Sandwich Brothers

Kategori: Markedsføring og ledelse

Sandwich Brothers ble startet av en gruppe studenter i juni i fjor og solgte sandwich iskremen fra en sykkel med bærbar fryser. Siden har Sandwich Brothers hatt mange oppturer som nominasjon til FERDs "Årets Sosiale Enteprenør". (Seminar mars 2017)

Kahoot! Gründerhistorien

Kategori: Markedsføring og ledelse

Kahoot! er et av verdens raskest voksende læringsspill og brukes daglig av millioner i over 190 land. Werner Risberg fra Kahoot! forteller. (Seminar mars 2017)

Sosialt entreprenørskap. Hva er det?

Kategori: Markedsføring og ledelse

Verden trenger mange nye løsninger. Vi har kunnskap og ressurser, men siloer, vanetenking og utdaterte strukturer står ofte veien for utvikling av gode løsninger. Vi som står bak SoCentral så behovet for et nytt innovasjonsmiljø. (Seminar mars 2017)

De nye digitale kommunikasjonskanalene

Kategori: Markedsføring og ledelse

Astrid Valen-Utvik, rådgiver sosiale medier Bruk av sosiale medier. Hvilke kanaler er gode på hva og hva skiller privat bruk av disse kanalene fra en bedrifts bruk. Hvordan forandrer sosiale medier samfunnet vårt? Foredrag fra seminar i Markedsføring og ledelse 10. mars 2017 på Sentralen, Oslo.

Markedskommunikasjon i en digital tid

Kategori: Markedsføring og ledelse

Adrian Peretz, Høyskolen Kristiania. Det er mange nye kanaler og uendelige muligheter, men det er avgjørende å forstå hvem kunden er, hvilket budskap du ønsker å overbringe og hvordan du når kunden. Foredrag fra seminar i Markedsføring og ledelse 10. mars 2017 på Sentralen, Oslo.

Forretningsforståelse

Kategori: Markedsføring og ledelse Bokåpner

Forretningsforståelse er viktig for å kunne bidra til en organisasjon og lykkes i arbeidslivet. Forfatterne Kari Håvåg Voldsund og Tale Skjølsvik forteller om bokas oppbygning og teoretiske fundament.

Livsfarlig ledelse

Kategori: Markedsføring og ledelse Bokåpner

Christian Ørsted viser i denne boken hvorfor moderne ledelse kan være livsfarlig ledelse. Han avdekker mytene om motivasjon, anerkjennelse, personlig utvikling og teamwork.

Merkevarebygging og sosiale medier

Kategori: Markedsføring og ledelse

Adrian Peretz, førsteamanuensis ved Markedshøyskolen i Oslo Seminar i markedsføring og ledelse 9. mai på NHO