Stig Bjørshol er høgskolelektor i samfunnsfagdidaktikk ved Høgskolen i Sørøst-Norge.
Ronald Nolet er førstelektor i samfunnsfagdidaktikk ved Høgskolen i Østfold.
Vigdis Hølen er høgskolelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge og utdannet filosof. Hun underviser blant annet på grunnskolelærerutdanningen og Praktisk-pedagogisk utdanning. Hølen er medforfatter av bøkene «Den Andre – etikk og filosofi i skolen» og «Læring gjennom livsløpet».
Linda G. Opheim er universitetslektor i matematikkdidaktikk ved Universitetet i Agder. Hun underviser på lærerutdanningen, og har i sin forskning fokus på oppgavedesign og lærerens perspektiv. Linda har bakgrunn som allmennlærer og har jobbet flere år i grunnskolen som lærer.
Anita M. Simensen er universitetslektor i matematikkdidaktikk ved UiT – Norges arktiske universitet. Hun underviser på grunnskole- og barnehagelærerutdanningen. Anita er interessert i naturen som læringsarena for matematikk og tilpasset opplæring i det inkluderende matematikklasserommet. Hun har tidligere jobbet flere år som lærer i grunnskolen.
Geir Winje er dosent ved Universitetet i Sørøst-Norge, der han arbeider ved lærerutdanningene. Han arbeider mye med religionsfaglige problemstillinger og er særlig opptatt av religionsundervisning, religiøs kunst og moderne religiøsitet. Winje har publisert flere artikler og bøker på disse fagområdene.
Anne Bergliot Øyehaug er førsteamanuensis i naturfagdidaktikk ved Høgskolen i Innlandet, campus Hamar. Hun underviser på lærerutdanningen og har lang erfaring i undervisning fra et bredt spekter av tema innenfor naturfagene. Interesseområdene hennes er utforskende arbeidsmåter samt dybde og progresjon i naturfagundervisningen, og i 2014 forsvarte hun avhandlingen sin "Små forskere lærer naturfag. En longitudinell studie av 10–13 åringers naturfagkompetanse i en utforskende kontekst".