Skrivekoden (Heftet)

Ti nøkler til en god og effektiv tekst

Forfatter:

Audun Farbrot

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 152
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202635374
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag , Språk og litteratur , Metode og studieteknikk , Markedsføring , Mediefag og Samfunnsvitenskap
Fag: Markedsføring, Mediefag, Metode og studieteknikk, Språk og litteratur
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Skrivekoden

Skrivekoden presenterer ti «skrivenøkler» som vil hjelpe deg til å skrive gode, effektive tekster.

Altfor mange tekster er intetsigende, uforståelige, uinteressante, irrelevante, fargeløse, upersonlige, fantasiløse eller på andre måter dønn kjedelige. Det finnes imidlertid ingen grunn til at en tekst skal være kjedelig, selv om den tar for seg et seriøst tema. Kjedelige tekster har ikke livets rett. Heldigvis kan de skrives bedre før de slippes løs på lesere.

Til sammen vil de ti skrivenøklene hjelpe deg til å knekke skrivekoden. Å løse eller knekke skrivekoden betyr i denne sammenheng å skrive tekster som kommuniserer godt og effektivt med leserne dine.

Forfatteren, Audun Farbrot, har mange års erfaring som kursholder, skrivetrener og veileder. Skrivenøklene han presenterer i denne boken er forankret i egen erfaring, men også teori og forskning på kommunikasjon, psykologi, påvirkningspsykologi, fagskriving og markedsføring.

Til toppen

Det finnes mange lange bøker om hvordan skrive gode og effektive tekster. Her er det en kort en! Den inneholder masse praktiske tips og råd kondensert på ti "skrivenøkler", som ga meg lyst til å finne fram notatboka og prøve meg med en gang. Og det er jo det som er poenget!
Pål, Deichman

Andre aktuelle titler

Forfatter(e)

Audun Farbrot er Fagsjef forskningskommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Han har mer enn tolv års praktisk erfaring med allmenn- og brukerrettet forskningskommunikasjon (forskningsformidling) mot norske og internasjonale målgrupper. Han har 15 års fartstid som journalist og har blant annet skrevet om norsk og internasjonal forskning.

Farbrot er utdannet Executive Master of Management fra BI (2012), og har skrevet tre prosjektoppgaver om forskningskommunikasjon relatert til masterprogrammer i PR-ledelse og strategisk kommunikasjon, Flermedial ledelse og påvirkning og innflytelse. Han er også utdannet siviløkonom fra BI. Farbrot er styremedlem i nettavisen forskning.no, som utgir nettavisene forskning.no og ScienceNordic (engelskspråklig nettavis om forskning fra Norden). Han er også jurymedlem for Forskningsrådets formidlingspris. Farbrot holder jevnlig foredrag om aktuelle emner innen effektiv forskningskommunikasjon for både forskere og kunnskapskommunikatører.