Jens Barland er førsteamanuensis og instituttleder på Institutt for kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Hans doktorgrad omhandler skjæringspunktet mellom journalistikken og det kommersielle, med eksempler fra VG og Aftonbladet. Hans spesialfelt er forretningsutvikling i redaksjonelle medier og digital publisering.
Tor Bang er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Han har hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Oslo og ph.d. fra Universitetet i Bergen med en avhandling om arbeiderbevegelsens retoriske instruksjonslitteratur i 1930-årene. Bang har skrevet flere bøker på mediefeltet.
Arne Krokan er professor ved NTNU der han arbeider med prosjekter som omhandler problemstillinger i skjæringspunktet mellom teknologi, organisasjon og samfunn. Han er også professor II i nettverksøkonomi ved Høyskolen Kristiania. Krokan er mag.art. i familiesosiologi og dr.polit. i medievitenskap fra Universitetet i Oslo og har skrevet flere bøker.
Monica Viken er førsteamanuensis og instituttleder ved Institutt for rettsvitenskap og styring ved Handelshøyskolen BI. Hennes doktoravhandling fra Copenhagen Business School omhandlet markedsundersøkelser som bevis i varemerke- og markedsføringsrett. Hun har publisert en rekke juridiske artikler innen markedsføringsrett, kontraktsrett og immaterialrett.