Innholdsmarkedsføring (Heftet)

Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis

Forfatter:

Jens Barland (red.)

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 250
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202635787
Kategori: Markedsføring
Fag: Markedsføring
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Innholdsmarkedsføring

Denne boken er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.

Innholdsmarkedsføring – også kjent som content marketing – er i kraftig vekst i alle digitale medier. Denne boken er den første på norsk, basert på nyere forskning som tar for seg innholdsmarkedsføring som trend, og viser hvordan forretningsmodeller må endres for å tilpasses denne nye digitale praksis i norsk virkelighet. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold.

Publisering i digitale medier er ikke lenger forbeholdt de profesjonelle mediebedriftene. Det vokser frem en ny industri med leverandører; alt fra bloggere til tradisjonelle mediehus utvikler nye reklameprodukter. Det handler derfor om juss og etikk, hva som faller inn under begrepet «reklame» og hva som ikke gjør det, det handler om den kommersielle ytringsfriheten og, ikke minst, om presseetikk.

Til toppen

Andre utgaver

Innholdsmarkedsføring
Bokmål Open Access 2016
Forfatter(e)
Jens Barland er førsteamanuensis og instituttleder på Institutt for kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Hans doktorgrad omhandler skjæringspunktet mellom journalistikken og det kommersielle, med eksempler fra VG og Aftonbladet. Hans spesialfelt er forretningsutvikling i redaksjonelle medier og digital publisering.
Tor Bang er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Han har hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Oslo og ph.d. fra Universitetet i Bergen med en avhandling om arbeiderbevegelsens retoriske instruksjonslitteratur i 1930-årene. Bang har skrevet flere bøker på mediefeltet.
Arne Krokan er professor ved NTNU der han arbeider med prosjekter som omhandler problemstillinger i skjæringspunktet mellom teknologi, organisasjon og samfunn. Han er også professor II i nettverksøkonomi ved Høyskolen Kristiania. Krokan er mag.art. i familiesosiologi og dr.polit. i medievitenskap fra Universitetet i Oslo og har skrevet flere bøker.

Monica Viken er førsteamanuensis og instituttleder ved Institutt for rettsvitenskap og styring ved Handelshøyskolen BI. Hennes doktoravhandling fra Copenhagen Business School omhandlet markedsundersøkelser som bevis i varemerke- og markedsføringsrett. Hun har publisert en rekke juridiske artikler innen markedsføringsrett, kontraktsrett og immaterialrett.