Encuentros (Fagfornyelsen LK20)

Encuentros 1 Unibok (2020) (Nettsted)

Digital lærebok Epub, spansk II vg1 studieforberedende

Forfatter:

Elisa Bernáldez, Gabriele Leguina-Morel, Maritza Del Carmen Vargas og Eli-Marie Drange

Forfatter: , , og
Innbinding: Nettsted
Utgivelsesår: 2020
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202656324
Kategori: Spansk 2
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Spansk 2
Varighet: Fram til 31.08.2022
Nivå: Vg1
Komponent: Digital ressurs
Om utgivelsen Encuentros 1 Unibok (2020)
Encuentros 1 Unibok (2020) er den digitale utgaven av læreboka i et leservennlig format for alle skjermstørrelser. Unibok har studieverktøy som støtter elevenes leseforståelse. Lisensen er gyldig i 2 år slik at elevene har tilgang fram til avsluttende eksamen i faget.
Encuentros (2020) er et komplett læreverk for spansk 2
og dekker kompetansemålene i læreplanen for fremmedspråk nivå II, fagfornyelsen. Læreverket har også gratis elevressurser med oppgaver og fordypning, se Encuentros Elevnettsted (2020), og ekstra materiell, årsplaner med mer for læreren på Encuentros Lærernettsted (2020).

Med Unibok er Encuentros 1 lærebok alltid tilgjengelig
, og elevene kan lese boka på alle digitale flater – også mobil. Unibok har gode studieverktøy slik at eleven kan arbeide med lærestoffet direkte i boka, noe som støtter leseforståelsen.

I Unibok kan eleven gjøre direkte søk og oppslag på ord i teksten, skrive notater og markere, og lytte til innlest læreboktekst. Tekst-til-tale-funksjonen har høy pedagogisk verdi for lesesvake elever. Encuentros 1 Unibok har Cappelen Damms Spansk ordbok integrert for raske oppslag.

Når du har lisens til boka, finner du den i «Mine unibøker» på www.unibok.no og under «Min side» på www.cdu.no. Lisensen gir tilgang til både bokmåls- og nynorskutgaven av Encuentros 1.

Les mer om Unibok på www.unibok.no.


Les mer om læreverket Encuentros spansk II (Fagfornyelsen 2020).

Til toppen

Forfatter(e)

Elisa Bernáldez er født og oppvokst i Spania og har bodd i Norge siden 1991. Hun er utdannet filolog fra Complutense-universitetet i Madrid, og hun har også studert spansk ved UiO og tatt PPU ved Høgskolen i Østfold. Bernáldez har mange års erfaring som språklærer både i Spania og i Norge på forskjellige nivåer. Hun har også deltatt i det desentraliserte prosjektet for fremmedspråk på nivå III (Østfold-modellen). Bernáldez er medforfatter av Encuentros for spansk II og Español Tres Digital for spansk III.

Gabriele Leguina-Morel har spansk bakgrunn og er oppvokst i Norge. Med studier i historie, statsvitenskap og spansk språk fra både Universidad de Salamanca, UiO og Høgskolen i Østfold har hun en vid faglig krets. Hun har mange års undervisningserfaring fra ordinær videregående skole. Hun er også koordinator og nettskolelærer for desentralisert opplegg for opplæring i spansk nivå 3 i Østfold. Leguina-Morel er medforfatter av Encuentros for spansk II og det digitale læreverket Español Tres Digital for spansk III.

Maritza del Carmen Vargas underviser i spansk ved Fredrik II videregående. Hun er født i Chile, studerte ved Playa Ancha universitet, og har mastergrad i språk og kommunikasjon og evaluering i læreprosessen fra universitet Metropolitana de Santiago. Vargas har erfaring som lærer fra 2003, både i Chile og i Norge, og i fag som historie, samfunnsfag og kunst. Hun er medforfatter av Encuentros for spansk II.

Eli-Marie Danbolt Drange er førsteamanuensis i spansk språkvitenskap ved Universitetet i Agder. Hun har doktorgrad fra Universitetet i Bergen, der hun skrev en avhandling om bruk av engelske slangord i norsk og chilensk ungdomsspråk. Drange er oppvokst i Latin-Amerika og har lang erfaring som spansklærer på ulike nivåer. Hun er også medforfatter for aktivitetsgrammatikken ¡Claro que sí! og har vært bidragsyter til spanskverkene Vidas og Vamos til K06 og Encuentros til fagfornyelsen.
Encuentros (Fagfornyelsen LK20)
Encuentros er et nytt, moderne og faglig solid læreverk for spansk nivå 2. Lærebok og digitale ressurser er skrevet og utviklet til fagfornyelsen 2020 og dekker målene i læreplanen. Gjennom en praktisk tilnærming ønsker vi å formidle kunnskap som gjør at elevene opplever språklæring som noe personlig og nyttig.