Kosmos Yrkesfag naturfag (LK20)

Kosmos HS, RM (LK20) (Heftet)

Lærebok naturfag vg1 for Helse- og oppvekstfag, Restaurant- og matfag

Forfatter:

Siri Halvorsen, Arild Boye og Per Audun Heskestad

Forfatter: , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 192
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202668235
Kategori: Naturfag YF
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Naturfag YF
Nivå: Yrkesfag Vg1
Komponent: Alt-i-ett-bok
Om utgivelsen Kosmos HS, RM (LK20)

Kosmos HS, RM naturfag vg1 for Helse- og oppvekstfag og Restaurant- og matfag er skrevet for læreplanen LK20.


Kosmos HS, RM har tilhørende digitale ressurser på Kosmos Elevnettsted, kosmos.cdu.no. Kosmos HS, RM har en ryddig struktur og er illustrert med gode bilder og forklarende tegninger. Flere åpne forsøk gir elevene muligheter til å forklare og drøfte sammenhenger mellom naturfaglige fenomener.

Til toppen

Forfatter(e)

Boye er lektor i fysikk og matematikk fra Universitetet i Oslo. Han har mer enn 40 års erfaring med undervisning i videregående skole og har vært forfatter på flere revisjoner av Kosmos-verket.

Halvorsen er utdannet cand. real med hovedfag i kjemi, fra Universitetet i Oslo. Hun har lang undervisningserfaring i naturfag, både fra yrkesfaglig- og studiespesialiserende utdanningsprogram. Halvorsen har vært forfatter for Kosmos YF i litt over 20 år.

Heskestad har lang erfaring med undervisning i videregående skole. Han arbeider ved Tertnes vgs, en skole med bl.a. studieforberedende, idrett og toppidrett. Heskestad underviser i biologi, naturfag og geografi og har også undervisningskompetanse i kjemi. Han er forfatter på Kosmos naturfag SF og har tidligere vært medforfatter på biologiverket til Cappelen Damm, Bios biologi 1 og 2.

Kosmos Yrkesfag naturfag (LK20)
Kosmos til yrkesfag består av seks lærebøker skrevet til de ulike læreplanene for naturfag yrkesfag vg1 for LK20. Kosmos YF formidler naturfag på en enkel og motiverende måte. Et rikt utvalg av dagsaktuelle eksempler og forsøk, åpner for utforskning og skaper motivasjon og nysgjerrighet. Åpne forsøk gir rom for undring og økte muntlige ferdigheter.