Innføring i samfunnskunnskap for journalister (Ebok)

Forfatter:

Nils G. Indahl

Forfatter:
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 191
Kopibeskyttelse: Readium LCP
Filstørrelse: 16.74 MB
Filformat: PDF
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202633301
Kategori: Journalistikk og mediefag og Journalistikk
Fag: Journalistikk
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Innføring i samfunnskunnskap for journalister

Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.

Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.

Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.

E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2015.

Til toppen

Andre utgaver

Forfatter(e)

Nils G. Indahl er ekstern lektor ved Københavns Universitet, hvor han underviser i fagene statsvitenskap og kommunikasjon og IT. Han er lektor i digital journalistikk ved Fachhochschule Wien (WKW). Indahl er utdannet statsviter ved Københavns Universitet og har journalisteksamen fra Darlington College, England.