Kosmos Elev- og lærernettsted naturfag (LK20)

Kosmos SF, Kosmos yrkesfag og Kosmos Påbygging

Fag: Naturfag SF, Naturfag YF, Naturfag påbygging
Nivå: Vg1, Vg3, Yrkesfag Vg3 påbygging, Yrkesfag Vg1
Læreplan: Fagfornyelsen, Kunnskapsløftet
Om læreverket Kosmos Elev- og lærernettsted naturfag (LK20)

Kosmos Elev- og lærernettsted (LK20) til fagfornyelsen har digitale tilleggsressurser for Kosmos SF, Kosmos YF og Kosmos Påbygging.

Tilgang til Kosmos Elevnettsteder er gratis, gå til kosmos.cdu.no. For tilgang til elevnettsted som inkluderer lydfiler av Kosmos SF, må det kjøpes lisens til Kosmos Elevnettsted Pluss.

Kosmos Lærernettsted bestilles for hver enkelt lærer per skoleår og utløper 31. august. Logg inn med FEIDE, eventuelt eget brukernavn og passord. Alle ressursene du har tilgang til, finner du på cdu.no/Min side. Tilgang får du ved å legge produktet i handlekurv og gjennomføre bestillingen på cdu.no.

Har du spørsmål om lærernettstedet, kontakt oss gjerne på kosmos@cappelendamm.no. Gjelder det bestilling, innlogging og bruk av lisenser finner du informasjon også via bunnmenyen.

Andre aktuelle læreverk

Forfatter(e)

Nærø var ferdig utdannet som sivilingeniør i fysikk og matematikk ved NTNU i 2013. Hun fullførte PPU ved NTNU i 2015 og har arbeidet som lærer i videregående siden 2013. Karoline er ansatt ved Fagerlia vgs i Ålesund og underviser i naturfag, fysikk og matematikk. Hun er medforfatter på Kosmos SF til fagfornyelsen.

Boye er lektor i fysikk og matematikk fra Universitetet i Oslo. Han har mer enn 40 års erfaring med undervisning i videregående skole og har vært forfatter på flere revisjoner av Kosmos-verket.

Heskestad har lang erfaring med undervisning i videregående skole. Han arbeider ved Tertnes vgs, en skole med bl.a. studieforberedende, idrett og toppidrett. Heskestad underviser i biologi, naturfag og geografi og har også undervisningskompetanse i kjemi. Han er forfatter på Kosmos naturfag SF og har tidligere vært medforfatter på biologiverket til Cappelen Damm, Bios biologi 1 og 2.

Eggebø Valvik er lektor ved Stavanger katedralskole der han underviser i fysikk, matematikk, naturfag og programmering. Han har en mastergrad i matematikk fra NTNU i tillegg til videreutdanning i petroleumsteknologi. Svein Arne har arbeidet 10 år som ingeniør i Statoil med blant annet programmering.

Halvorsen er utdannet cand. real med hovedfag i kjemi, fra Universitetet i Oslo. Hun har lang undervisningserfaring i naturfag, både fra yrkesfaglig- og studiespesialiserende utdanningsprogram. Halvorsen har vært forfatter for Kosmos YF i litt over 20 år.

Titler/bestilling