Raymond Bjuland

Raymond Bjuland

Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.

Titler i salg

Viser 1 - 3 av 3

Område og fag
Språk/målform
  • Lesson Study av Raymond Bjuland, Nina Helgevold og Elaine Munthe (Heftet)

    Lesson Study

    I utdanning og praksis

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2015 ISBN 9788202470630 Heftet Akademisk
  • QED 1-7 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)

    QED 1-7 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningen

    QED - Matematikk for grunnskolelærerutdanningene

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2014 ISBN 9788202420925 Heftet Akademisk
  • QED  5-10 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)

    QED 5-10 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningen

    QED - Matematikk for grunnskolelærerutdanningene

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2014 ISBN 9788202420987 Heftet Akademisk