Ivar Bråten

Ivar Bråten

Ivar Bråten er professor i pedagogisk psykologi ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet Oslo. Han forsker særlig på temaet kritisk lesing av multiple og digitale tekster og har blant annet utgitt boken Leseforståelse (Cappelen Damm Akademisk, 2007) og The Handbook of Multiple Source Use (med Jason Braasch og Matt McCrudden, Routledge, 2018).

Titler i salg

Viser 1 - 5 av 5

Område og fag
Språk/målform
  • Leseforståelse i skolen av Ivar Bråten og Vibeke Grøver (Heftet)

    Leseforståelse i skolen

    Utfordringer og muligheter

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2021 ISBN 9788202650063 Heftet Akademisk
  • Leseforståelse av Ivar Bråten (Heftet)

    Leseforståelse

    Lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2007 ISBN 9788202261757 Heftet 1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn, 8. trinn, 9. trinn, 10. trinn og Akademisk
  • Mening i tekst av Ingolv Austad, Kari Bech, Ivar Bråten, Turid Fosby Elsness, Liv Engen, Torleiv Høien, Mari-Ann Igland, Lise Iversen Kulbrandstad, Kåre Kverndokken, Rutt Trøite Lorentzen, Dagrun Skjelbred og Sigrund Vormeland (Heftet)

    Mening i tekst

    Teorier og metoder i grunnleggende lese- og skriveopplæring

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2003 ISBN 9788202232078 Heftet Akademisk
  • Læring av Hans Christian Arnseth, Ivar Bråten, Liv Gjems, Tore Helstrup, Arne Lervåg, Monika Nerland, Marit Samuelstuen, Ivar Solheim, Åse Streitlien, Roger Säljö og Inger S. Throndsen (Heftet)

    Læring

    I sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 2002 ISBN 9788202218171 Heftet Akademisk
  • Vygotsky i pedagogikken av Ivar Bråten, Erling Lars Dale, Anne Cathrine Thurmann-Moe og Kamil Øzerk (Heftet)

    Vygotsky i pedagogikken

    Språk/målform Bokmål Utgivelsesår 1996 ISBN 9788245600735 Heftet 1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn og Akademisk

Anmeldelser

"Bogen er af høj kvalitet og ret tilgængelig. Og sagt i én sætning: Bogen er fremragende. [...] Bråten og Strømsøs artikler bærer bogen, og næsten alle artiklerne kunne hver for sig være udgangspunkt for en mere omfattende skildring af den enkelte artikels emne. Forfattergruppen dokumenterer en norsk kompetence inden for det læsepædagogiske område, som vi langtfra kan leve op til her i landet."

Mogens Jansen, Læsepædagogen desember 2007Leseforståelse