Dijana Tiplic

Dijana Tiplic

Dijana Tiplic er professor i utdanningsledelse ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Tiplics forskningsområder inkluderer motivasjonsaspekter i skolen, erfaringsbasert læring og strategiske endringer i høyere utdanning. Hun er spesielt opptatt av hvordan organisatoriske faktorer påvirker blant annet jobbmotivasjon hos lærere og skoleledere. Hun var en del av en internasjonal undersøkelse av hvordan lærebøker påvirkes av globalisering og multikulturalisme. Tiplic har publisert internasjonalt, blant annet i Scandinavian Journal of Educational Research, Higher Education, Cambridge Journal of Education, International Journal of Leadership in Education og European Education.

Titler i salg

Område og fag

Type

Språk/Målform

  • Hva kan vi lære av TALIS 2018? av Julius Kristjan Björnsson (Heftet)

    Hva kan vi lære av TALIS 2018?

    Gode relasjoner som grunnlag for læringJulius Kristjan Björnsson (red.)
    Bokmål2021
    ISBN 9788202718800
    HeftetAkademisk
    259,–
    Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
  • Hva kan vi lære av TALIS 2018? av Julius Kristjan Björnsson (Open Access)

    Hva kan vi lære av TALIS 2018?

    Gode relasjoner som grunnlag for læringJulius Kristjan Björnsson (red.)
    Bokmål2021
    ISBN 9788202708986
    Open AccessAkademisk