Bodil Kleve

Bodil Kleve

Bodil Kleve er førsteamanuensis i matematikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Kleve har gjennom klasseromsforskning studert matematikklæreres implementering av læreplaner og hvordan ulike aspekter av lærerens matematikkunnskaper kommer til uttrykk i undervisningen. I den forbindelse samarbeider hun med forskere i England og USA. I forbindelse med Utdanning 2020 har hun deltatt i et stort forskningsprosjekt, The Didactic Challenge of New Literacies in School and Teacher Education, hvor hun har studert elevers identitet i forbindelse med læring av matematikk. Hun har en rekke publikasjoner både nasjonalt og internasjonalt innen matematikkdidaktikk.

Undervisningskunnskap i matematikk

Ellen Konstanse Hovik og Bodil Kleve (red.)
Utgivelsesår: 2016

QED Matematikk for grunnskolelærerutdanningen 1-7, Bind 2

Gustavsen, Hinna, Borge og Andersen (red.)
Utgivelsesår: 2014

QED Matematikk for grunnskolelærerutdanningen 5-10, Bind 2

Trond Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre Andersen
Utgivelsesår: 2014