Raymond Bjuland

Raymond Bjuland

Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.

Lesson Study

I utdanning og praksis
Elaine Munthe, Nina Helgevold og Raymond Bjuland
Utgivelsesår: 2015

QED Matematikk for grunnskolelærerutdanningen 1-7, Bind 2

Gustavsen, Hinna, Borge og Andersen (red.)
Utgivelsesår: 2014

QED Matematikk for grunnskolelærerutdanningen 5-10, Bind 2

Trond Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre Andersen
Utgivelsesår: 2014