Anders Rønningen

Anders Rønningen

Anders Rønningen har vært doktorgradsstipendiat tilknyttet Senter for pedagogiske tekster ved Høgskolen i Vestfold. Han har der arbeidet fram sitt doktorgradsprosjekt med analyse av det flerkulturelle perspektivet i lærebøker i musikk i ungdomsskolen, og har publisert en rekke artikler og kapitler om emnet. Han er nå tilknyttet doktorgradsprogrammet ved Norges Musikkhøgskole. Fra 2011–2014 er han Studiekoordinator ved Lovasoa Cross Cultural Competence Center på Madagaskar. Foruten tilsammen 8 års erfaring fra Madagaskar har han også bakgrunn som lærer i norsk grunnskole. Rønningen er i tillegg komponist og musiker, og har ledet flere samarbeidsproduksjoner mellom musikere i Madagaskar og i Norge.

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014

Pedagogiske tekster og ressurser i praksis

Susanne V. Knudsen
Utgivelsesår: 2013