Jorunn Spord Borgen

Jorunn Spord Borgen

Jorunn Spord Borgen er professor ved Norges idrettshøgskole, seksjon for kroppsøving og pedagogikk. Hun har bakgrunn som faglærer i forming, har kunstfaglig utdanning fra Statens håndverks- og kunstindustriskole, hovedfag i forming og humanistisk doktorgrad. Hennes forskningsinteresse er tverrfaglig og omfatter utdanningsvitenskapelige og kulturteoretiske perspektiver på forståelse av ulike kunnskapsformer i kunstfagene og de praktiske og estetiske skolefagene. Hun har lang erfaring som lærerutdanner og som forsker ved Nordisk institutt for studier av innnovasjon, forskning og utdanning (NIFU), der hun har gjennomført en rekke forskningsprosjekter, evalueringer og analyser innenfor kunst- og kulturformidling for barn og unge, grunnopplæringen, høyere utdanning, utdanningspolitikk og forskningspolitikk.

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014