Lise Vikan Sandvik

Lise Vikan Sandvik

Lise Vikan Sandvik er førsteamanuensis i fremmedspråkdidaktikk og nestleder for utdanning ved Program for lærerutdanning, NTNU. Sandviks interessefelt er hovedsakelig rettet mot områdene skriving, vurdering for læring, utdanningsforskning og utvikling av læreres vurderingskompetanse. Hun har skrevet en avhandling om vurderingskultur i grunnskolens tyskundervisning (2011), og har publisert flere artikler og bokkapitler om læringsledelse, skriving og vurdering. Sandvik er forsker i det fireårige Udir-finansierte forskningsprosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS) og har vært redaktør for rapportene i prosjektet. Sandvik har flere års erfaring som lærer i ungdomsskole og videregående skole.

Ledelse for læring i mulighetenes skole

- skoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling
Anne Berit Emstad og Elin Angelo (red.)
Utgivelsesår: 2015

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014

Kunstner eller lærer?

Profesjonsdilemmaer i musikk- og kunstpedagogisk utdanning
Elin Angelo og Signe Kalsnes (red.)
Utgivelsesår: 2014

Profesjonsrettet pedagogikk 8 - 13

Tom Tiller og May Britt Postholm (red.)
Utgivelsesår: 2014

Fremmedspråksdidaktikk

Camilla Bjørke, Magne Dypedahl og Gro-Anita Myklevold (red.)
Utgivelsesår: 2014