Meny

Handlekurv

Registrering

For bestilling eller bruk av våre digitale læremidler må du være registrert som bruker på cdu.no.

Registrering og brukeradministrasjon skole/barnehage/bedrift


Slik registrerer du deg:
  • Gå til Logg inn.
  • Trykk på 'Ny bruker?'
  • Velg 'Ansatt i skole/barnehage/bedrift'.
  • Søk opp din skole/bedrift. Merk! De fleste skoler i Norge er registrert.
  • Velg fra søkeresultatet og gå videre.
  • Fyll inn personlig informasjon og opprett konto.

Hvis du ikke får treff på din skole/bedrift, klikk på lenken 'registrer den her' og følg stegene i registreringsprosessen.

 

Registrering og endring av andre brukere (lærere/elever)

Administrering av brukere og digitale ressurser gjør du i Brukeradministrasjonen. Den finner du på Min side når du er innlogget på cdu.no.

  • Gå til Brukeradministrasjonen
  • Velg 'Elever' eller 'Lærere'.
  • Velg 'Opprett ny elev/lærer'.
  • Fyll inn nødvendig informasjon. (E-postadresse er ikke obligatorisk for elever.)

For å registrere flere brukere på en gang, velg Masseimport. Følg oppskriften.

 
Kontaktperson

Kontaktperson vil motta e-postvarsler knyttet til skolens digitale ressurser fra Cappelen Damm Undervisning. En kontaktperson har mulighet til å gi en annen lærer rollen Kontaktperson.

Slik oppretter du en ny kontaktperson:

  • Gå til Brukeradministrasjonen.
  • Velg oversikten 'Lærere'.
  • Velg 'Rediger bruker(e)'.
  • Huk av for kontaktperson på brukeren.
  • Avslutt med 'Lagre valgte'.

Det kan være flere enn én kontaktperson ved en skole.

 

For skoler som ikke bruker Feideinnlogging på cdu.no:

Som kontaktperson vil du motta e-post med beskjed om å bekrefte at nye brukere som registrerer seg er ansatt ved skolen. Merk at alle registrerte lærere kan bekrefte nye brukere, men e-postvarsel sendes kun til kontaktpersoner.

Verifiseringsprosessen har til hensikt å sikre at elever eller andre ikke utgir seg for å være ansatt ved skolen. Cappelen Damm kan ikke ta dette ansvaret.

 

Sletting av brukere
  • Gå til Brukeradministrasjonen.
  • Velg 'Elever' eller 'Lærere'.
  • Klikk på 'Slett bruker(e)'.
  • Huk av for de brukerne du ønsker å slette.
  • Avslutt med 'Slett valgte'.

 

Registrering privatkunde

  • Gå til Logg inn.
  • Trykk på 'Ny bruker?'.
  • Huk av for privatkunde.
  • Registrer din personlige informasjon.
  • Trykk på 'Fortsett'.
  • Du vil etter kort tid motta en e-post med aktiveringslenke til den e-postadressen du har registrert. Aktiver ved å klikke på lenken.

Registrering utenlandskunde

  • Gå til Logg inn.
  • Trykk på 'Ny bruker?'.
  • Velg 'Bedriftskunde Utland'.
  • Søk opp din bedrift.
  • Velg fra søkeresultatet og gå videre.
  • Fyll inn personlig informasjon og opprett konto.

Hvis du ikke får treff på din bedrift, klikk på lenken 'Registrer ny bedrift' og følg stegene i registreringsprosessen.

 

Brukernavn og passord

Har du glemt eller vil endre?

Her finner du informasjon om endring av brukernavn/e-postadresse og passord.