Med Unibok får skolen digitale læremidler som er tilpasset elevenes modenhet og forkunnskaper, og som er pedagogisk gjennomarbeidet og dekker læreplanene med oppdaterte fakta.
Med Unibok får skolen digitale læremidler som er tilpasset elevenes modenhet og forkunnskaper, og som er pedagogisk gjennomarbeidet og dekker læreplanene med oppdaterte fakta.
Den tekniske plattformen i Unibok og nye funksjoner: matematisk sats i HTML5 og oppslag i ordbøker fra teksten. Lasse Jobraaten, digital utvikler i Cappelen Damm
Finnes det en overlevelsesstrategi i alt det irriterende maset om digitalisering? All iveren etter å digitalisere undervisningen vekker en betimelig skepsis. Karl-Fredrik Tangen, samfunnsgeograf, skribent og førstelektor ved Høgskolen Kristiania.
Prosjektleder Øystein Gilje (Universitetet i Oslo) i forskningsprosjektet Ark&App, viser hvordan lærere og elever arbeider i den nye blandingskulturen med papirbaserte og digitale læremidler i grunnskolen og videregående skole.
Det er ikke teknologien som er det primære, men hvordan vi utvikler pedagogisk praksis i møte med de ressurser for læring som finnes tilgjengelig i kulturen. Ola Erstad, instituttleder, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo.
Nathalie Auer er Ph.d. student ved School of Education ved University of Leicester. Hennes hovedinteressefelt er teknologistøttet språklæring, forståelsesprosesser og strategier for å lese digitale tekster.