Foredrag ved Martin Minken som jobber med utdanningspolitiske spørsmål i Utdanningsforbundet og er tett på fagfornyelsen. Minken er også læremiddelforfatter og har flere års erfaring som lektor i videregående skole.
Livsmestring og folkehelse i norskfaget 18.09.2019
Redaktør Charlotte Krogstad Hole om hvordan det tverrfalige temaet livsmestring og folkehelse knyttes til norskfaget, og kort om de nye læreverkene i norsk til fagfornyelsen: Moment til norsk studieforberedende og Kontakt til yrkesfag.
Frantz T. Gregersen er universitetslektor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU og seniorkonsulent stiftelsen IMTEC. Han har hovedfag i pedagogikk, med skoleutvikling som spesialfelt. I tillegg har han 20 års lærererfaring fra grunnskole, videregående skole og universitet i Norge og Danmark. Hans hovedfokus i dag er utvikling av dybdelæring i grunnskole og videregående skole.
Tor Espen Kristensen er lærer ved Stord videregående skole ved siden av å jobbe for UiB. Han sitter i læreplangruppa for matematikk og i eksamensnemda for matematikk programfag.
Vi ser på forslagene til nye planer, hva som er nytt og hvilke endringer som er gjort. I foredraget vises eksempler som belyser de nye planene og hvordan vi kan forstå de ulike kompetansemålene i lys av kjerneelementene.
Foredrag ved Martin Minken som jobber med utdanningspolitiske spørsmål i Utdanningsforbundet og er tett på fagfornyelsen. Minken er også læremiddelforfatter og har flere års erfaring som lektor i videregående skole.
Torbjørn Ryssevik er spesialrådgiver i utdanningsfaglige og utdanningspolitiske spørsmål. Ryssevik har sett nærmere på hvilke ideer og begreper fra Ludvigsenutvalget som er tatt videre i Stortingsmeldingen (St.meld. 28).