Visjon 1 og 2

Visjon 2 (Heftet)

Markedsføring og leiing 2

Forfatter:

Per Emil Nørgaard og Bengt E. Olsen

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2018
Antall sider: 352
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202575694
Kategori: Markedsføring og ledelse 2
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Markedsføring og ledelse 2
Nivå: Vg3
Komponent: Grunnbok
Om utgivelsen Visjon 2

Visjon 2 til programfaget markedsføring og ledelse 2 i videregående skole kom i revidert og oppdatert utgave 2018.

Visjon 2 er faglig oppdatert på alle områder og har nye og relevante ekspempler. Visjon 2 er delt inn i fire hoveddeler: Markedsføring, overordnede mål og strategier. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon. Konkurransemidlene. Personalutvikling og ledelse. Bærekraftig forretningsdrift.

I læreverket Visjon er de konkrete eksemplene er viktige og bruk av caser innleder hvert kapittel i de nye utgavene. Fagstoffet blir gjennomgående forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet, bilder og figurer for å hjelpe elevene til bedre forståelse av faget. Arbeidet med oppgaver og større caser er et godt hjelpemiddel for å få et godt grep om faget. I tillegg er kontrollspørsmålene og de mindre oppgavene til hvert kapittel gode når elevene jobber med innlæringen av fagstoffet.

Læreboka Visjon 2 finnes også i digitale utgaver.

Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging slik at casene elevene jobber med lagres og eleven kan finne påbegynte og ferdige oppgaver. Casene har ulikt omfang og mange av dem dekker flere kapitler og emner. Arbeid med casene gir eleven god trening til eksamen. På nettstedet er det også interaktive oppgaver, begrepsbank med søkefunksjon og oppdaterte nyheter. Elevene får tilgang til ressursene for begge årene.

Lærernettstedet inneholder løsningsforslag til casene og oppgavene i boka, forslag til presentasjoner og undervisningsopplegg. I tillegg finnes nyttige figurer og illustrasjoner og lenker til mer fagstoff. Tilgang til lærernettstedet krever lisens og gir tilgang til ressursene for begge årene.

Til toppen

Forfatter(e)
Per E. Nørgaard er utdannet handelsøkonom (Master of Business and Marketing) fra BI og cand. jur. fra Universitetet i Oslo. Han har mange års erfaring fra praktisk markedsføringsarbeid og har vært redaktør i Cappelen undervisning i en rekke år. I tillegg har han undervist i videregående skole og for voksne studenter og vært medforfatter av flere læreverk. Han driver nå egen virksomhet.
Bengt E. Olsen er utdannet handelsøkonom (Master of Business and Marketing) fra BI, har pedagogikk fra Høgskolen i Buskerud og Universitetet i Oslo samt universitetsstudier i eBusiness & eCommerce fra Universitetet i Lund. Han har i mange år arbeidet med markedsføring og bedriftsledelse i egne selskaper og som leder i Ebookers Norge. Olsen har tung erfaring fra etablering av nye virksomheter. Han har tidligere skrevet flere lærebøker og har undervist i videregående skoler og for studenter.
Visjon 1 og 2

Visjon er læreverket til programfaget markedsføring og ledelse i videregående skole. Visjon 1 og Visjon 2 er i reviderte og oppdaterte utgaver 2017 og 2018.