Visjon 1 og 2 | Markedsføring og ledelse

Visjon 1 (Heftet)

Marknadsføring og leiing 1

Forfatter:

Per Emil Nørgaard og Bengt E. Olsen

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2017
Antall sider: 374
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202541842
Kategori: Markedsføring og ledelse 1
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Markedsføring og ledelse 1
Nivå: Vg2
Komponent: Grunnbok
Om utgivelsen Visjon 1

Visjon 1 til programfaget markedsføring og ledelse 1 i videregående skole kom i revidert og oppdatert utgave 2017.

Visjon 1 er faglig oppdatert på alle områder og har nye og relevante ekspempler. Visjon 1 er delt inn i fire hoveddeler: Markedsføring, markeder og psykologi. Systematisk markedsføring. Markedskommunikasjon. Organisasjon og ledelse.

De konkrete eksemplene er viktige og bruk av caser innleder hvert kapittel. Fagstoffet blir gjennomgående forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet, bilder og figurer for å hjelpe elevene til bedre forståelse av faget. Arbeidet med oppgaver og større caser er et viktig hjelpemiddel for å få et godt grep om faget. I tillegg er kontrollspørsmålene og de mindre oppgavene til hvert kapittel fine når elevene jobber med innlæringen av fagstoffet.

Læreboka Visjon 1 finnes også i digital utgave.

Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging slik at casene elevene jobber med lagres og eleven kan finne påbegynte og ferdige oppgaver. Casene har ulikt omfang og mange av dem dekker flere kapitler og emner. Arbeid med casene gir eleven god trening til eksamen. På nettstedet er det også interaktive oppgaver, begrepsbank med søkefunksjon og oppdaterte nyheter. Elevene får tilgang til ressursene for begge årene.

Lærernettstedet inneholder løsningsforslag til casene og oppgavene i boka, forslag til presentasjoner og undervisningsopplegg. I tillegg finnes nyttige figurer og illustrasjoner og lenker til mer fagstoff. Tilgang til lærernettstedet krever lisens og gir tilgang til ressursene for begge årene.

Til toppen

Andre utgaver

Visjon 1 Unibok
Bokmål/Nynorsk Nettsted 2016
Forfatter(e)

Per E. Nørgaard er utdannet handelsøkonom (Master of Business and Marketing) fra BI og cand. jur. fra Universitetet i Oslo. Han har mange års erfaring fra praktisk markedsføringsarbeid og var redaktør i Cappelen Undervisning i flere år. Nørgaard har undervist i videregående skole og for voksne studenter og vært medforfatter på flere læreverk. Nørgaard driver nå egen virksomhet.

Bengt E. Olsen er utdannet handelsøkonom (Master of Business and Marketing) fra BI, har pedagogikk fra Høgskolen i Buskerud og Universitetet i Oslo samt universitetsstudier i eBusiness & eCommerce fra Universitetet i Lund. Olsen har i mange år arbeidet med markedsføring og bedriftsledelse i egne selskaper, som leder i Ebookers Norge og i sin nåværende jobb som direktør for Bårdar Akademiet AS, og har lang erfaring med etablering av nye virksomheter. Han har tidligere skrevet flere lærebøker og har undervist i videregående skole og for studenter.

Visjon 1 og 2 | Markedsføring og ledelse

Visjon er læreverket til programfaget markedsføring og ledelse, kurs 1 og 2 i videregående skole. Visjon 1 og Visjon 2 ble grundig oppdatert og revidert i 2017 og 2018.