er utdannet ernæringsfysiolog (cand.scient.) fra Universitetet i Oslo. Hun har utgitt et titall bøker om helse og ernæring og er fast skribent i Hjemmet Helse. I tillegg holder hun fermenteringskurs og kostholdsforedrag rundt om i landet. Gunn Helene underviser også på lærerutdanningen i mat og helse-faget.
er utdannet helsesykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning, NACS. Hun har jobbet som helsesykepleier på videregående skole og hatt fokus på seksualitet i undervisning og individuelle samtaler. I dag jobber hun på Helsestasjon for kjønn og seksualitet i Oslo kommune. Hun er for tiden engasjert i et undervisningsprosjekt som heter "Spør først", der målgruppen er elever fra 6.trinn - vg1. Målet med prosjektet er å hjelpe ungdom til å utvikle en god seksuell helse og forebygge overgrep blant barn og ungdom. Aanderaa har lang erfaring med undervisning for barn, ungdom, studenter og helsesykepleiere om temaet seksualitet og grenser.
er utdannet faglærer i ernæring-, helse- og miljøfag. Hun har også en master i yrkespedagogikk. Bogstad har mange års erfaring som lærer og skoleleder i videregående skole. I dag jobber hun som lektor på Jessheim videregående skole.
har bakgrunn som tannhelsesekretær og helsesekretær, og er utdannet yrkesfaglærer i helse- og sosialfag. Hun har videreutdanning i veiledning og coaching og arbeids- og organisasjonspsykologi. Bråthen har mange års erfaring som lærer i videregående skole og fagskole. I dag arbeider hun som adjunkt med tilleggsutdanning ved Jessheim videregående skole.
har tverrfaglig samfunnsvitenskapelig bakgrunn og har jobbet med temaet barn og digitale medier siden 2004. Hun har blant annet vært prosjektleder for utredninger og utarbeiding av informasjonsmateriell til skole og foreldre for Redd Barna, Medietilsynet, Forbrukerrådet og Europakommisjonen. Nå jobber hun som prosjektleder for TRALL-prosjektet ved OsloMet.
er utdannet barnehagelærer, med videreutdanning i flerkulturell pedagogikk og master i barnehagepedagogikk. Hun har undervist på teorikurs for praksiskandidater i barne- og ungdomsarbeiderfaget. For tiden er hun lektor i helse- og oppvekstfag i videregående skole.
Jørn Stordalen er utdannet sykepleier og er kandidat i sykepleievitenskap. Han har tidligere vært ansatt som førstelektor ved Universitetet i Agder. Nå jobber han som web- og forlagsredaktør ved Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helse.
Stordalen har blant annet utgitt Smittevern og hygiene (5. utg., 2015) og Praktiske sykepleieferdigheter (2. utg., 2010) på Fagbokforlaget. Han er også medforfatter på Cappelen Damms Fag, etikk og kommunikasjon (3. utg., 2019).
er ansatt som lektor/faglærer ved Elverum videregående skole og har undervisningskompetanse innenfor alle trinn på helse- og oppvekstfag. Hun har undervisningserfaring fra både barnehage, barneskole og ungdomsskole. Svendsen har vært organisasjonskonsulent og har erfaring fra læreplanarbeid for fagskole og kompetansehevingstiltak for barnehage. I sin forskning har hun særlig fokusert på samarbeid mellom undervisning og praksisfelt, voksnes læring og alternative utdanningsløp.