This handbook is aimed specifically at teachers returning to university to qualify as English teachers through Kompetanse for Kvalitet (KfK). It provides students with practical tips about what they can expect from a KfK course and what will be expected of them as KfK students. It also includes chapters on how to approach course content, how to find and use resources, effective time management, useful study techniques aimed at helping KfK students develop the competencies needed to successfully complete a KfK course in English, exam preparation, and research ethics. Furthermore, the handbook contains a number of resources for use in their KfK studies as well as their classrooms.
The Teacher as English Student
Andre formater
Omtale
Forfatter(e)
Jennifer Duggan
Jennifer Duggan er universitetslektor i engelsk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun spesialiserer seg i barne- og ungdomslitteratur, samt fankultur knyttet til ungdomsbøker og TV-serier.
Mer om Jennifer Duggan
Ingunn Ofte
Ingunn Ofte er universitetslektor i engelsk litteratur, kulturkunnskap, og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun har flere års undervisningserfaring fra grunnskole, videregående skole, og høyere utdanning.
Mer om Ingunn Ofte
Marthe Sofie Pande-Rolfsen
Marthe Sofie Pande-Rolfsen er universitetslektor i engelsk litteratur og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Tidligere har Marthe jobbet i grunnskolen, og hun er spesielt interessert i hvordan språkferdigheter kan utvikles gjennom praktisk-estetiske tilnærminger i klasserommet.
Mer om Marthe Sofie Pande-Rolfsen