The Teacher as English Student (Heftet)

Forfatter:

Jennifer Duggan, Ingunn Ofte, Marthe S. Pande-Rolfsen and Kristoffer Humphrey

Forfatter: , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 120
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Engelsk
ISBN: 9788202566722
Kategori: Pedagogikk og lærerutdanning , Språk og litteratur , Engelsk og fremmedspråk , Engelsk og fremmedspråk , Pedagogikk og elevkunnskap , Pedagogikk og Lærerutdanning
Fag: Engelsk og fremmedspråk, Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen The Teacher as English Student

This handbook is aimed specifically at teachers returning to university to qualify as English teachers through Kompetanse for Kvalitet (KfK). It provides students with practical tips about what they can expect from a KfK course and what will be expected of them as KfK students.

The Teacher as English Student also includes chapters on how to approach course content, how to find and use resources, effective time management, useful study techniques aimed at helping KfK students develop the competencies needed to successfully complete a KfK course in English, exam preparation, and research ethics. Furthermore, the handbook contains a number of resources for use in their KfK studies as well as their classrooms.

Til toppen

Andre aktuelle titler

Forfatter(e)

Jennifer Duggan er universitetslektor i engelsk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun spesialiserer seg i barne- og ungdomslitteratur, samt fankultur knyttet til ungdomsbøker og TV-serier.

Ingunn Ofte er universitetslektor i engelsk litteratur, kulturkunnskap, og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun har flere års undervisningserfaring fra grunnskole, videregående skole, og høyere utdanning.

Marthe Sofie Pande-Rolfsen er universitetslektor i engelsk litteratur og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Tidligere har Marthe jobbet i grunnskolen, og hun er spesielt interessert i hvordan språkferdigheter kan utvikles gjennom praktisk-estetiske tilnærminger i klasserommet.