Cathrine Bergan er lektor og jobber som spesialkonsulent med ansvar for skolebibliotek og lese- og skriveopplæring i Utdanningsadministrasjonen i Oslo kommune. Hun har i mange år jobbet som lærer og skolebibliotekar, holdt foredrag og skrevet artikler om litteraturformidling og skolebibliotek. Hun har vært med å utforme skolebibliotekstandarden for Oslo, og bidratt i bøkene Kilde til lyst og læring (2005) og Rom for lesing og utforsking. Skolebibliotekets muligheter (2023).
Ingeborg Eidsvåg Fredwall er universitetslektor ved Universitetet i Agder. Hun underviser i skolebibliotekkunnskap, videreutdanninger for lærere og i barnehagelærerutdanninga. I tillegg er hun redaktør for nettstedet skolebibliotek.no som drives av Universitetet i Agder. Hun har bakgrunn som studieleder, forlagsredaktør og lærer.
Vilde Farup Halvorsen er skolebibliotekar på Vågsbygd videregående skole. Hun har tidligere jobbet som spesialbibliotekar ved Universitetsbiblioteket ved OsloMet, hvor hun blant annet bidro i utviklingen av nettressursen Startpakka i oppgaveskriving.
Gunhild Kvåle er professor i nordisk språkvitskap ved Universitetet i Agder. Ho har undervist i ulike norskfaglege enme i lærerutdanningane, samt i medie- og kommunikasjonsfag. Ho forskar på digital kommunikasjon, multimodalitet og literacy.
Monica Gundersen Mitchell er førsteamanuensis ved Universitetet i Stavanger. Hun underviser på videreutdanningsstudier for barnehagelærere og lærere, i emner som omhandler barns språkutvikling, lesing, lesestimulering og leseglede, bildeboka som tekst og litteraturarbeid i klasserommet. Hennes forskningsinteresse dreier seg i stor grad om barns møte med tekst, med særlig vekt på bildeboka.
Elin Arnesen Moseid er universitetslektor ved Universitetet i Agder. Hun underviser blant annet i barne- og ungdomslitteratur i barnehagelærerutdanningen og på studiet i skolebibliotekkunnskap, i tillegg til å jobbe med lesesatsninger i skolen. Hun har bidratt i boka Fantastisk litteratur for barn og unge (2018).
Torild Marie Olsen er førsteamanuensis ved Universitetet i Agder. Hun underviser i barnehagelærerutdanninga og lærerutdanning for tospråklige lærere, og har lang erfaring med utviklingsprosjekter i barnehage og skole. Forskningen hennes har særlig dreid seg om flerspråklige barns tilgang til språk. Hun har blant annet publisert boka Samtaler og språklæring (2020), som er en bearbeiding av hennes doktoravhandling fra 2017. Olsen er også bidragsyter i boka Å forske blant barn (2021).
Svein Slettan er førsteamanuensis ved Universitetet i Agder. Han underviser i litteratur i lærarutdanninga og på studiet i skolebokkunnskap. Han har skrive ph.d.-avhandlinga Mannlege mønster. Maskulinitet i ungdomsromanar, pop og film (2009), og har publisert boka Inn i barnelitteraturen. Artiklar om bøker for barn og unge (2010) og elles artiklar om litterære enme, særleg barne- og ungdomslitteratur. Han er redaktør av Fantastisk litteratur for barn og unge (2018).
Anne Berit Maurset Varen er ph.d.-stipendiat i nordisk litteratur ved Universitetet i Agder. Hun har tidligere vært universitetslektor ved samme institutt, der hun har undervist både i lærerutdanninga og barnehagelærerutdanninga. Hun har også undervist i grunnskolen i flere år. I doktorgradsprosjektet forsker hun på krigsminnelitteratur i sakprosaform for barn.