Øyvind Glosvik er dr.polit. og dosent i organisasjonsfag ved Høgskulen på Vestlandet, Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag. Han har vært i høyskolesektoren siden 1998 og var tidligere oppdragsforsker. De siste årene har Glosvik arbeidet med ledelse og utviklingsarbeid i skoler og barnehager, og han har vært knyttet til BARNkunne siden forskningssenteret for barnehagerelatert forskning ved HVL ble etablert. Han har undervist og hatt ansvar for emner og studier innen organisasjon og ledelse, spesialpedagogikk, læring og undervisning. Glosvik er særlig opptatt av lærende ledelse i både utdannings-, oppveksts-, velferds- og helsesektoren.
Gjert Langfeldt var professor i didaktikk ved Universitetet i Agder, forskningsleder for lærerutdanningen som professor II ved Høgskolen i Sogn og Fjordane og Gjesteprofessor ved universitet i Wien og visiting Scholar ved universitetet i Oxford.
Innen didaktikkfeltet arbeidet Langfeldt bl.a. med hvordan samfunnsmessige endringer slår inn i undervisningssektoren i form av endret styring og endrede krav til skoler og elever. Langfeldt arbeidet også med ledelse innen utdanningsfeltet, og var med i det NFR-finansierte forskningsprosjektet "Lærende regioner", som undersøkte betydningen av regionale forskjeller for å forstå forskjeller i elevprestasjoner. Etter 2013 var Langfeldt emeritus.
Knut Roald er dosent (PhD) ved Høgskolen i Sogn og Fjordane med ledelse, kvalitetsarbeid og organisasjonslæring som forskings- og undervisningsfelt. Han har bakgrunn som rektor, kommunalsjef og leder av industrivirksomheter. Roald har også stått sentralt i organisering av utviklingsarbeid mellom kommuner, fylkeskommuner, fylkesmann og høgskoler/universitet. Han er knyttet til masterprogram i utdanningsledelse og har i flere år vært faglig ansvarlig for studietilbud innenfor den nasjonale rektorutdanningen. Han har skrevet en rekke bøker og fagartikler om kvalitetsarbeid, organisasjonslæring, utviklingsarbeid og kommuner som skoleeier.