Radius 1-4

Radius 2 Oppgåvebok (Heftet)

Forfatter:

Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 136
Illustratør: Gulliksen, Eivind
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202404437
Kategori: Matematikk
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Matematikk
Nivå: 2. trinn
Komponent: Arbeidsbok
Om utgivelsen Radius 2 Oppgåvebok
Oppgaveboka følger strukturen i grunnbøkene. Oppgavene er delt inn i Øve 1 og Øve 2, akkurat som i grunnbøkene. I Øve 1 har de fleste oppgavene visuell støtte. Oppgavene i Øve 2 har samme tema som i Øve 1, men større utfordringer. Oppgavene i oppgaveboka egner seg godt som lekse.

Til toppen

Aktuelle kurs/seminarer

Radius 1-4 Trondheim 2018

21.03. kl. 12.00 –15.30
Trondheim

Radius 1-4 Bergen 2018

13.04. kl. 12.00 –15.30
Bergen
Clarion Hotel Admiral

Radius 1-4 Kristiansand 2018

02.05. kl. 12.00 –15.30
Kristiansand
Clarion Hotel Ernst

Radius 1-4 Oslo 2018

11.04. kl. 16.15 –20.00
Oslo
Radisson Blu Plaza, Sonia Henies plass 3.

Andre utgaver

Radius 2 Oppgavebok
Bokmål Heftet 2014
Forfatter(e)
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Radius 1-4
Radius legger til rette for å utvikle god tallforståelse og hensiktsmessige regnestrategier:
· tellekompetanse som basis for regning
· automatisere enkle kombinasjoner
· utvikle fleksible regnestrategier
· visualisere og konkretisere oppgaver for å utvikle mentale bilder
· oppdage sammenhenger i matematikkfaget
· åpne problemløsningsoppgaver fra 1. til 7. trinn