Radius 1-4

Radius 1-4 Digital Elevnettsted (Nettsted)

Gratis tilleggsressurs uten innlogging

Forfatter:

Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Nettsted
Utgivelsesår: 2013
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202431990
Kategori: Matematikk
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Matematikk
Varighet: Fram til 31.08.2018
Nivå: 1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn
Komponent: Fagnettsted
Om utgivelsen Radius 1-4 Digital Elevnettsted

Elevnettstedet inneholder oppgaver til kapitlene i lærebøkene (Øve 1 og Øve 2) og oppgaver som øver regnestrategier.

Adresse til elevnettstedet: http://radius.cdu.no

Til toppen

Aktuelle kurs/seminarer

Radius 1-4 Trondheim 2018

21.03. kl. 12.00 –15.30
Trondheim

Radius 1-4 Bergen 2018

13.04. kl. 12.00 –15.30
Bergen
Clarion Hotel Admiral

Radius 1-4 Kristiansand 2018

02.05. kl. 12.00 –15.30
Kristiansand
Clarion Hotel Ernst

Radius 1-4 Oslo 2018

11.04. kl. 16.15 –20.00
Oslo
Radisson Blu Plaza, Sonia Henies plass 3.
Forfatter(e)
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Radius 1-4
Radius legger til rette for å utvikle god tallforståelse og hensiktsmessige regnestrategier:
· tellekompetanse som basis for regning
· automatisere enkle kombinasjoner
· utvikle fleksible regnestrategier
· visualisere og konkretisere oppgaver for å utvikle mentale bilder
· oppdage sammenhenger i matematikkfaget
· åpne problemløsningsoppgaver fra 1. til 7. trinn