Trond Stølen Gustavsen er professor i matematikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Her underviser han i grunnskolelærerutdanningene. Tidligere har Gustavsen undervist ved ingeniørutdanning og økonomiutdanning, og utviklet kurs og læremateriell ved ulike institusjoner innen høyere utdanning. Han har siden 1993 arbeidet med forskning i matematikk og har publisert artikler i internasjonale fagtidsskrifter. Gustavsen har doktorgrad i matematikk fra Universitetet i Oslo.
Reinert A. Rinvold er førsteamanuensis i matematikk ved Høgskolen i Innlandet. Her underviser han i grunnskolelærerutdanningene 1–7 og 5–10. Rinvold har mange års erfaring fra lærerutdanningene ved Høgskolen i Innlandet og NLA Høgskolen i Bergen og har også undervist på etter- og videreutdanning for lærere og barnehagelærere. Han har publisert matematikkdidaktiske forskningsartikler. I senere år har Rinvold forsket på små barns læring av tall. Rinvold har doktorgrad i matematikk fra Universitetet i Oslo.
Kristin Ran Choi Hinna er førstelektor i matematikkdidaktikk ved Høgskulen på Vestlandet. Hun er i dag tilsatt som instituttleder. Hinna har mange års erfaring fra lærerutdanningen ved Høgskulen i Bergen og har undervist på en rekke etter- og videreutdanninger for lærere og barnehagelærere. Hun har publisert matematikkdidaktiske forskningsartikler og lærebøker. De siste årene har Hinna vært opptatt av origami i geometriopplæring og språkutvikling i barnehage og småskoletrinnet. Hinna har hovedfag i matematikkdidaktikk og er cand.scient. fra Høgskolen i Agder.
Trude Sundtjønn er førsteamanuensis i matematikkdidaktikk ved OsloMet – storbyuniversitetet, Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning. Her underviser hun hovedsakelig i matematikk og begynneropplæringen i grunnskolelærerutdanningen 1-7.Hun forsker blant annet på overgangen barnehage–skole og tilpasset opplæring i grunnskolen. Sundtjønn har doktorgrad i matematikkdidaktikk fra Universitetet i Agder.
Ole Enge er førsteamanuensis i matematikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Han har bred erfaring med undervisning i lærerutdanningen på alle nivåer siden 2002 og med masterveiledning siden 2006. Enge har i de siste årene jobbet mye med utvikling og implementering av den nye femårige masterutdanningen for grunnskolelærere. Hans forskningsinteresser omfatter arbeid med matematisk resonnering og bevis på barnetrinnet og i lærerutdanning for trinn 1–7, og lærerstudenters læring og bruk av undervisningsforklaringer. Enge har doktorgrad i matematikk fra NTNU.
Sanna Forsström er førsteamanuensis i utdanningsvitenskap ved Kunnskapssenter for utdanning, Universitetet i Stavanger. Hun har skrevet sin doktorgradsavhandling om programmering i matematikkundervisningen. Sammen med Kaufmann og Stenseth har Forsström publisert flere artikler om bruk av programmering i matematikkundervisningen. Forsström har doktorgrad i matematikkdidaktikk fra Høgskulen på Vestlandet.
Andrea Hofmann er førsteamanuensis i matematikk ved Universitetet i Sørøst-Norge, hvor hun underviser i grunnskolelærerutdanningene 1–7 og 5–10 og videreutdanning for lærere.Hun har mange års erfaring fra lærerutdanning fra Universitetet i Sørøst-Norge og Høgskolen i Østfold.Hennes forskningsområde er bevis og argumentasjon i skole og lærerutdanning. Hofmann har doktorgrad i matematikk fra Universitetet i Oslo.
Odd Tore Kaufmann er førsteamanuensis i matematikkdidaktikk ved Høgskolen i Østfold, fakultet for lærerutdanninger og språk. Han underviser i grunnskolelærerutdanningene 1–7 og 5–10. Kaufmanns interessefelt er hovedsakelig programmering knyttet til faget matematikk i skolen, hvordan elevfeil blir behandlet av lærere i klasseroms-samtalen, samt lærernes profesjonsutvikling. Kaufmann har sammen med Stenseth og Forsström publisert flere artikler om bruk av programmering i matematikkundervisningen. Kaufmann har doktorgrad i matematikkdidaktikk fra Universitetet i Agder.
Mona Røsseland er førsteamanuensis i matematikk ved Høgskulen på Vestlandet, hvor hun underviser i grunnskolelærerutdanningene 1–7 og 5–10. Hun har bakgrunn som lærer i grunnskolen, veileder for lærere og lærebokforfatter i matematikk. Røsseland har arbeidet mange år ved Matematikksenteret ved NTNU i Trondheim og har vært leder i LAMIS. Hennes forskningsinteresse er særlig rettet mot hvordan en kan tilrettelegge for mer elevengasjement og deltakelse i matematikkundervisningen. Røsseland har doktorgrad i matematikkdidaktikk fra Universitetet i Agder.
Børre Stenseth er pensjonert førsteamanuensis i informatikk ved Høgskolen i Østfold og har undervist i programmering, spesielt grafisk databehandling og webutvikling. Han var tidligere forsker ved Norsk Regnesentral. Stenseth var aktiv i den første perioden med databehandling i skolen i Norden på 1980-tallet. Han har sammen med Kaufmann og Forsström publisert flere artikler om bruk av programmering i matematikkundervisningen.
Anita Valenta er førsteamanuensis i matematikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Hun har jobbet innen lærerutdanning siden 2006, og har erfaring med undervisning og veiledning på alle nivåer i lærerutdanningen, samt etter- og videreutdanning av lærere. Hennes forskningsinteresser omfatter arbeid med matematisk resonnering og bevis på barnetrinnet og i lærerutdanning for trinn 1–7, kommunikasjon i matematikkundervisning, og lærerstudenters læring. Valenta har doktorgrad i matematikk fra NTNU.