Organisasjonsdrevet merkebygging (Heftet)

Forfatter:

Rune Bjerke og Nicholas Ind

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 276
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202275471
Kategori: Organisasjon og ledelse og Markedsføring
Fag: Markedsføring, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Organisasjonsdrevet merkebygging

Organisasjonsdrevet merkebygging er en bok med en ny og frisk innfallsvinkel til merkebygging. Forfatterne utfordrer tradisjonell tenkning i merkebyggingsfaget. De mener at en bedrifts suksess avhenger av at alle dens ansatte deltar på en effektiv måte, og at dette gir fornøyde medarbeidere og øker kundenes tilfredshet. De viser at det å utvikle merkebyggingsevnen ikke er ansvaret til en liten elite, men at det tvert i mot er hele organisasjonens ansvar.

Forfatterne beskriver svakhetene ved merkebygging som er basert på tradisjonell markedskommunikasjon, og slår fast hvor viktig det er å innfri forventningene når et merkes styrke og finansielle verdi skal utvikles. Skal en organisasjon styrke merker mer effektivt, må grensene i bedriften og grensene mellom bedriften og kundene brytes ned.

Organisasjonsdrevet merkebygging går i dybden og gir leseren en ny, integrert tilnærmelse til hvordan man planlegger, strukturerer, utøver og måler et merkebyggingsprosjekt.

Til toppen

Innholdsfortegnelse
Forfatter(e)
Nicholas Ind er forfatter, konsulent og førsteamanuensis ved Markedshøyskolen. Han har tidligere ledet Iconmedialabs konsulentavdeling i Sverige og drevet eget selskap i England. Ind har også skrevet Meaning at Work, The Corporate Image, Living the Brand og biografien til Terence Conran. Han har en doktorgrad i filosofi fra The European Graduate School i Sveits.