er adjunkt med videreutdanning i norsk som andrespråk, profesjonsrettet veiledning og interkulturell pedagogikk – kultur og kommunikasjon i Fargespill. Nina har undervist i ordinære klasser på barnetrinnet før hun gikk over til norskopplæring for minoritetsspråklige voksne. Siden 2007 har hun arbeidet som kontaktlærer i innføringsklasser på barnetrinnet. Parallelt med undervisningen har hun tidligere vært rådgiver i migrasjonspedagogikk i Bergen kommune. Nina arbeider i dag ved Skjold skole i Bergen. For Nina er det viktig at undervisningen tar utgangspunkt i elevenes forkunnskaper, og at elevene får bruke hele sin språkkompetanse som ressurs i undervisningen.
er doktorgradsstipendiat ved Senter for Studier av Holocaust og livssynsminoriteter, og forsker på læreplan, rasisme og skole. Hun er utdannet lektor i samfunnskunnskap og geografi, og har videreutdanning i norsk som andrespråk og begynneropplæring i norsk. Sara har vært kontaktlærer i innføringsklasser på barne- og ungdomstrinnet i flere år. Hun er opptatt av at alle elever skal bli sett og møtt i skolen, både faglig og sosialt. Sara har vært forfatter i Cappelen Damm Utdanning siden 2018, og har utgitt en rekke titler i serien Norsk start.
er utdannet allmennlærer, med spesialisering i norsk som andrespråk og migrasjonspedagogikk. Hun har en Bachelor i interkulturell forståelse og har også videreutdanning innenfor interkulturell pedagogikk – kultur og kommunikasjon i Fargespill. Under hele sin karriere har hun undervist i norsk som andrespråk, både for voksne, ungdommer og barn. Siden 2015 har hun arbeidet som kontaktlærer i innføringsklasser på barnetrinnet på Skjold skole i Bergen. Marie motiveres av å bidra til at elever med minoritetsspråklig bakgrunn får like muligheter til å lykkes med skole og videre utdanning som andre elever.