Om utgivelsen
Norsk 7 fra Cappelen Damm Lærerveiledning
Lærerveiledningen har en ryddig og oversiktlig struktur:
- en generell del om verket og fagfornyelsen
- en metodisk del med fagdidaktiske tips til hver side i elevboka
I den metodiske delen inneholder hvert oppslag faksimiler fra elevbøkene. Piler inn til faksimilene og tydelige avsnitt i teksten gir god hjelp til lærerens forberedelse av undervisningen. Det er rikelig med forslag til hvordan man kan jobbe med de enkelte tekstene, temaene og oppgavene.
Samlet sett vil du få et godt utgangspunkt for å skape motiverende norsktimer med høy grad av aktivitet og mestringsfølelse hos elevene. Forfatterne viser til velprøvde arbeidsmetoder og krydrer med kreative og lekpregede innfallsvinkler.
Ingeborg Anly er lærerspesialist i norsk og jobber som lese- og skriveveileder ved Huseby skole i Oslo. Ingeborg Anly er forfatter på det nye norskverket og har i mange år jobbet systematisk med lese- og skriveopplæring på mellomtrinnet. Ingeborg er en dreven og inspirerende kursholder.
Tove Stjern Frønes er rådgiver ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling ved Universitetet i Oslo. Hun forsker på hvordan elever leser digitale tekster og har jobbet mye med nasjonale prøver i lesing og PISA.
Stig Erlend Kvinge underviser på Høvik skole i Lier. Han har også jobbet med å utvikle nasjonale prøver i lesing. Stig har i mange år jobbet systematisk med leselyst og leseopplæring på mellomtrinnet.
Med Norsk 5–7 fra Cappelen Damm får du et kvalitetssikret og nivåtilpasset norskverk som setter dybdelæring i sentrum. Elevene jobber med lesing, skriving og muntlige ferdigheter i sammenheng.