Norsk 1-4 fra Cappelen Damm

Norsk 4 fra Cappelen Damm Lærerveiledning (Spiral)

Forfatter:

Karine Aambø, Ingeborg Anly og Roy-Petter K. Johansen

Forfatter: , og
Innbinding: Spiral
Utgivelsesår: 2022
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202667566
Kategori: Norsk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Norsk
Nivå: 4. trinn
Komponent: Lærerens bok
Om utgivelsen Norsk 4 fra Cappelen Damm Lærerveiledning

I lærerveiledningen til Norsk 4 får du:

- en spesifikk innføring i verkets metodikk og tankegang. Denne delen gir tips til ulike måter å arbeide systematisk med lesing og skriving på. Du finner også tips for å trene muntlige ferdigheter.
- en oversiktlig gjennomgang av hver side i Grunnboka og Arbeidsboka. Her får du tips til hvordan du kan arbeide spesifikt med sidene i boka. I tillegg får du mange råd og tips om utfyllende læringsaktiviteter som kan danne utgangspunkt for videre arbeid.

Samlet sett vil du få et godt utgangspunkt for å skape motiverende norsktimer med høy grad av aktivitet og mestringsfølelse hos elevene. Forfatterne viser til velprøvde arbeidsmetoder og krydrer med kreative og lekpregede innfallsvinkler.

Til toppen

Forfatter(e)

Karine Aambø er utdannet allmennlærer. Hun har arbeidet ved Tonsenhagen skole siden 2004. Hun har jobbet som kontaktlærer på 1. -4. trinn de siste ti årene. Karine har videreutdanning i lesing og skriving og er i dag lærerspesialist i norsk.

Ingeborg Anly er lærerspesialist i norsk og jobber som lese- og skriveveileder ved Huseby skole i Oslo. Ingeborg Anly er forfatter på det nye norskverket og har i mange år jobbet systematisk med lese- og skriveopplæring på mellomtrinnet. Ingeborg er en dreven og inspirerende kursholder.

Norsk 1-4 fra Cappelen Damm
Møt fagfornyelsen med Norsk 1–4 fra Cappelen Damm!
Her får du et kvalitetssikret og nivåtilpasset norskverk som setter dybdelæring i sentrum. Dette er læreverket som sikrer helhet, sammenheng og tydelig progresjon i norskfaget.

I Norsk 1-4 fra Cappelen Damm møter du et systematisk arbeid med ord og begreper. Samtidig blir flerspråklighet tydeliggjort som en ressurs i språkopplæringen og elevene kommuniserer og uttrykker seg muntlig fra første stund.