Dette er boken som knuser mytene om at næringslivsjournalistikk er vanskelig og kjedelig! Magne Otterdal viser hvordan den journalistiske metodikken er som skapt for å jobbe frem næringslivssaker, det gjelder bare å utnytte de mange tilgjengelige verktøyene og stille inn den journalistiske spisskompetansen på næringslivsfeltet.
Virksomhet, penger, person og problemstilling er nøkkelfaktorer i enhver næringslivssak, og behandles i egne kapitler med eksempler og oppgaver fra «det virkelige liv». Forfatteren gjennomgår også Gasellekonseptet til Dagens Næringsliv, og viser hvordan det blant annet kan brukes til å lage lokalt næringslivsstoff. Næringslivsjournalistikk tar for seg både omfattende undersøkende researchmetoder og dagligdags jobbing med saker.
Denne e-boken tilsvarer p-bokens 1. utgave, 1. opplag, utgitt 2012.
Magne Soundjock Otterdal (f. 1960) er redaktør av Oslo Business Memo, som han var med på å starte i 2010. Han var tidligere journalist, desksjef, korrespondent og redaksjonssjef i Dagens Næringsliv (DN) fra 1981 til 2009, tre tiår hvor han var tett involvert i utviklingen av avisen. Otterdal er med-gründer av Oslo Media House.