May Olaug Horverak er rektor ved Birkenes Læringssenter og har bakgrunn som barnevernspedagog, lærer og forsker, og har en doktorgrad i engelsk språk og didaktikk. Hun er initiativtaker, metodeutvikler, konsulent, foredragsholder og leder av det tverrkommunale prosjektet Systematisk arbeid med mestring, medvirkning og motivasjon (SAMM) i grunnskole og voksenopplæring.
Tonje Levernes Solberg er lektor ved Vennesla voksenopplæring og har erfaring med undervisning av voksne innvandrere i norsk og samfunnsfag, i tillegg til interkulturelt og religiøst dialogarbeid. Solberg er utdannet innen antropologi, sosiologi og sosialt arbeid, og har skrevet en masteroppgave om foreldreveiledning for flyktninger.
Gerd Martina Langeland er lektor ved Lillesand videregående skole og underviser primært i engelsk- og norskfaget. Hun har mastergrad i nordisk litteratur. Hun er initiativtaker, metodegrunnlegger og -utvikler, konsulent, foredragsholder og leder av prosjektet Systematisk arbeid med mestring, medvirkning og motivasjon (SAMM) i videregående skole.