Merkevareledelse (Fleksibind)

Forfatter:

Lars E. Olsen, Adrian Peretz og Bendik M. Samuelsen

Forfatter: , og
Innbinding: Fleksibind
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 704
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202609207
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Markedsføring
Fag: Markedsføring
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Merkevareledelse

Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte. En merkevare må passes og videreutvikles i dialog med kundene. Det er jo de som avgjør hvor sterkt merket egentlig er: Det er deres valg som avgjør hvor omsetningen havner og hvilke produkter som lykkes i markedet.

I Merkevareledelse tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.

Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og er den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse.

Denne utgaven av Merkevareledelse er redigert og forenklet i tråd med tilbakemeldinger fra studenter og faglærere, og tar opp i seg hvordan økt digitalisering påvirker kunder og merkevarebyggere. Den har blant annet et helt nytt kapittel om merkevarebygging i den digitale tid.

Målgruppen er ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet, og studenter innen fagområdet på universitet eller høyskole.

Til toppen

Forfatter(e)

Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Han har sin doktorgrad fra Handelshøyskolen BI og er MBA og siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, der han også er professor II. Olsen har lang undervisningserfaring fra norske høyskoler og universiteter, er en hyppig brukt foredragsholder og konsulent og har også bidratt i og drevet en rekke bedriftsinterne kompetanseprogrammer i regi av eget konsulentselskap. Hans forskning har blitt publisert i ledende vitenskapelige tidsskrifter som f.eks. Journal of Business Research, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing og Journal of Brand Management.

 

Adrian Peretz er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen – OsloMet. Han har en doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og en MBA fra Columbia Business School. Peretz’ arbeider har vært publisert i internasjonale tidsskrifter som Journal of Brand Management og Advances in Consumer Research, foruten i forbindelse med en rekke forskningskonferanser.

Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og har lang undervisningserfaring i fag knyttet til merkevareledelse og markedskommunikasjon på bachelor- og masternivå. Samuelsens forskning har blitt publisert i ledende vitenskapelige tidsskifter som f.eks. Journal of Consumer Research, Journal of Advertising, Maketing Letters, Psychology & Marketing, og European Journal of Marketing. Han er en hyppig brukt foredragsholder og rådgiver for norske virksomheter og har vært jurymedlem i Stella – prisen for effektiv reklame.