Merkevareledelse (Fleksibind)

Forfatter:

Lars E. Olsen, Adrian Peretz og Bendik M. Samuelsen

Forfatter: , og
Innbinding: Fleksibind
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 712
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202609207
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Markedsføring
Fag: Markedsføring
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Merkevareledelse

Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte. En merkevare må passes og videreutvikles i dialog med kundene. Det er jo de som avgjør hvor sterkt merket egentlig er: Det er deres valg som avgjør hvor omsetningen havner og hvilke produkter som lykkes i markedet.

I Merkevareledelse tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.

Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og er den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse.

Denne utgaven av Merkevareledelse er redigert og forenklet i tråd med tilbakemeldinger fra studenter og faglærere, og tar opp i seg hvordan økt digitalisering påvirker kunder og merkevarebyggere. Den har blant annet et helt nytt kapittel om merkevarebygging i den digitale tid.

Målgruppen er ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet, og studenter innen fagområdet på universitet eller høyskole.

Lysbildeserie (PDF-format) som følger bokens kapitler ligger under 'Tilleggsressurser'. Forelesere som ønsker PPT-versjon til bruk i undervisningen kan henvende seg til forlaget og få link til nedlasting.


Til toppen

Andre aktuelle titler

Forfatter(e)

Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og dean for bachelorprogrammer ved Handelshøyskolen BI. Han har doktorgrad fra BI, og er MBA og siviløkonom fra NHH. Olsen har lang undervisningserfaring og er en hyppig brukt foredragsholder og konsulent. Han har publisert i tidsskrifter som f.eks. Journal of Business Research, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing, European Journal of Marketing og Journal of Brand Management.

Adrian Peretz er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen – OsloMet. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og er MBA fra Columbia Business School. Peretz’ arbeider har vært publisert i internasjonale tidsskrifter som Journal of Brand Management og Advances in Consumer Research, foruten i forbindelse med en rekke forskningskonferanser.

Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og prorektor for studier og programmer ved Handelshøyskolen BI. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og har lang undervisningserfaring i merkevareledelse og markedskommunikasjon. Samuelsens forskning er publisert i ledende vitenskapelige tidsskifter som f.eks. Journal of Consumer Research, International Journal of Research in Marketing, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing og European Journal of Marketing.