Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm

Matematikk 7 frå Cappelen Damm Parallellbok (Heftet)

Forfatter:

Jan Erik Gulbrandsen, Randi Løchsen, Kristin Måleng og Vibeke Saltnes Olsen

Forfatter: , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2022
Antall sider: 226
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202740054
Kategori: Matematikk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Matematikk
Nivå: 7. trinn
Om utgivelsen Matematikk 7 frå Cappelen Damm Parallellbok

Dette er en engangsbok hvor det er satt av plass til å skrive. Parallellboka erstatter både grunnboka og oppgaveboka for elever som trenger en forenklet utgave. Samtaleruter og Utforsk sammen-oppgaver er plassert på samme side som i grunnboka, slik at alle elevene kan forholde seg til samme sidetall når de jobber med lærestoff hvor det er naturlig at man samarbeider med andre. Parallellboka har en trygg progresjon som hjelper elevene til matematisk forståelse. Her finner elevene også aktuelt tematisk innhold som åpner for utforsking og dybdelæring.

Til toppen

Forfatter(e)

Jan Erik Gulbrandsen, lektor har skrevet lærebøker i matematikk og naturfag.

Randi Løchsen er spesialpedagog med hovedvekt på matematikkvansker. Hun har skrevet tilleggslitteratur i både matematikk og naturfag.

Kristin Måleng har bakgrunn som allmennlærer og har lang undervisningserfaring innen matematikk på mellomtrinnet. Nå er hun inspektør ved Son skole i Vestby kommune. I tillegg leder hun en matematikkgruppe i Vestby kommune og holder kurs for matematikklærere.

Vibeke Saltnes Olsen har bakgrunn som allmennlærer, har undervisningserfaring fra mellomtrinnet og master i skoleledelse. Nå arbeider hun som rektor ved Brynseng skole i Oslo. I tillegg holder hun matematikkurs.

Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm
Fagfornyelsen er her!
Det nye matematikkfaget finner du i Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm.

Matematikk 5-7 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 5-7. Matematikk 5-7 legger opp til en variert matematikkundervisning som understøtter dybdelæring. Elevene skal tenke selv, tenke sammen, lytte til hverandres løsninger, snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.