Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm

Matematikk 5 fra Cappelen Damm Oppgavebok (Heftet)

Forfatter:

Jan Erik Gulbrandsen, Randi Løchsen, Kristin Måleng og Vibeke Saltnes Olsen

Nå kan du få digitale vurderingseksemplar. Raskere og mer miljøvennlig!
Forfatter: , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 144
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202607685
Kategori: Matematikk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Matematikk
Nivå: 5. trinn
Komponent: Arbeidsbok
Om utgivelsen Matematikk 5 fra Cappelen Damm Oppgavebok
Oppgaveboka følger kapitlene og målene i grunnboka. Oppgavene er differensieringsmarkert. Eleven vises tydelige eksempler underveis, og oppgaveboka egner seg derfor ekstra godt til hjemmearbeid.
Oppgavene under «Andre utfordringer» ved slutten av hvert kapittel, er ekstra utfordrende. Noen av oppgavene går ut over målene for kapitlet og gir en forsmak på neste steg.

Til toppen

Forfatter(e)

Jan Erik Gulbrandsen, lektor har skrevet lærebøker i matematikk og naturfag.

Randi Løchsen er spesialpedagog med hovedvekt på matematikkvansker. Hun har skrevet tilleggslitteratur i både matematikk og naturfag.

Kristin Måleng har bakgrunn som allmennlærer og har lang undervisningserfaring innen matematikk på mellomtrinnet. Nå er hun inspektør ved Son skole i Vestby kommune. I tillegg leder hun en matematikkgruppe i Vestby kommune og holder kurs for matematikklærere.

Vibeke Saltnes Olsen har bakgrunn som allmennlærer, har undervisningserfaring fra mellomtrinnet og master i skoleledelse. Nå arbeider hun som rektor ved Brynseng skole i Oslo. I tillegg holder hun matematikkurs.

Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm
Fagfornyelsen er her!
Det nye matematikkfaget finner du i Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm.

Matematikk 5-7 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 5-7. Matematikk 5-7 legger til rette for en variert undervisning som består av å tenke selv, å tenke sammen, å lytte til hverandres løsninger, å snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.