Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm

Matematikk 5 frå Cappelen Damm Grunnbok (Innbundet)

Forfatter:

Jan Erik Gulbrandsen, Randi Løchsen, Kristin Måleng og Vibeke Saltnes Olsen

Nå kan du få digitale vurderingseksemplar. Raskere og mer miljøvennlig!
Forfatter: , , og
Innbinding: Innbundet
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 224
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202560928
Kategori: Matematikk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Matematikk
Nivå: 5. trinn
Komponent: Grunnbok
Om utgivelsen Matematikk 5 frå Cappelen Damm Grunnbok
Hvert kapittel i grunnboka blir innledet med målformuleringer og avsluttes med oppsummering av kapitlet og en oppsummerende oppgave. Den oppsummerende oppgaven fungerer godt som underveisvurdering. Mange av kapitlene har også et spill helt på slutten hvor elevene får brukt kompetansen de har tilegnet seg i løpet av kapitlet. I løpet av kapitlene er det flere Utforsk-sammen oppgaver, som legger til rette for kommunikasjon og problemløsning.

Til toppen

Forfatter(e)
Jan Erik Gulbrandsen, lektor har skrevet lærebøker i matematikk og naturfag.
Randi Løchsen er spesialpedagog med hovedvekt på matematikkvansker. Hun har skrevet tilleggslitteratur i både matematikk og naturfag.
Kristin Måleng har bakgrunn som allmennlærer og har lang undervisningserfaring innen matematikk på mellomtrinnet. Nå er hun inspektør ved Son skole i Vestby kommune. I tillegg leder hun en matematikkgruppe i Vestby kommune og holder kurs for matematikklærere.
Vibeke Saltnes Olsen har bakgrunn som allmennlærer, har undervisningserfaring fra mellomtrinnet og master i skoleledelse. Nå arbeider hun som rektor ved Brynseng skole i Oslo. I tillegg holder hun matematikkurs.
Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm
Fagfornyelsen er her!
Det nye matematikkfaget finner du i Matematikk 5-7 fra Cappelen Damm.

Matematikk 5-7 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 5-7. Matematikk 5-7 legger til rette for en variert undervisning som består av å tenke selv, å tenke sammen, å lytte til hverandres løsninger, å snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.