Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm

Matematikk 1B frå Cappelen Damm Grunnbok (Heftet)

Forfatter:

Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202607302
Kategori: Matematikk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Matematikk
Nivå: 1. trinn
Komponent: Grunnbok
Om utgivelsen Matematikk 1B frå Cappelen Damm Grunnbok
Grunnboka er bygd opp rundt en spennende rammefortelling med sjarmerende figurer som elevene blir glade i. Hvert kapittel starter med en filosofisk innledning som elevene kan relatere til egen hverdag. Hvert delkapittel starter med en nøye utvalgt felles undring som oppfordrer til flere løsninger. I slutten av hvert kapittel er det en oppsummerende oppgave hvor elevene får brukt og vist sin kompetanse, og som fungerer som underveisvurdering.

Til toppen

Forfatter(e)
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm

Fagfornyelsen er her! Det nye matematikkfaget finner du i Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm.

Matematikk 1-4 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 1-4. Matematikk 1-4 legger til rette for en variert undervisning som består av å tenke selv, å tenke sammen, å lytte til hverandres løsninger, å snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.