Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm

Matematikk 1A fra Cappelen Damm Lærerveiledning (Spiral)

Forfatter:

Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr

Forfatter: og
Innbinding: Spiral
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 144
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202638429
Kategori: Matematikk
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Matematikk
Nivå: 1. trinn
Komponent: Lærerens bok
Om utgivelsen Matematikk 1A fra Cappelen Damm Lærerveiledning

Lærerveiledningen følger grunnboka side for side og inneholder det læreren trenger til den daglige planleggingen og gjennomføringen av undervisningen. Her finner du relevant fagstoff, metodiske tips, forslag til flere aktiviteter, forslag til utforsking og aktiv samhandling i klassen, samt tips til hvordan elevene kan jobbe praktisk og i kladdebok. Matematikk 1A fra Cappelen Damm Lærerens bok er lærerens gode hjelper inn i fagfornyelsen!

Til toppen

Forfatter(e)
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm
Fagfornyelsen er her!Det nye matematikkfaget finner du i Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm.

Matematikk 1-4 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 1-4. Matematikk 1-4 legger til rette for en variert undervisning som består av å tenke selv, å tenke sammen, å lytte til hverandres løsninger, å snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.