Markedsføring på 1-2-3 gir en grunnleggende innføring i fagområdet markedsføring. Hensikten med boken er å gi en oversikt over et stort fagområde og gi leseren innsikter over de mest sentrale problemstillingene, teorier og modeller i faget. Boken kan med fordel brukes som repetisjon og oppfriskning i eksamensforberedelser, og skrevet for alle som er interessert i å lære mer om et spennende fagfelt.
Eirik Haus er høgskolelektor ved institutt for Markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Han har en mastergrad i markedsføring fra Høgskolen i Buskerud, og har tidligere jobbet ved Høgskolen Kristiania og Høgskolen i Finnmark. Han foreleser i ulike fag tilknyttet markedsføring og metode, og har også i en kortere periode jobbet som senioranalytiker i Respons Analyse.
Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og dean for bachelorprogrammer ved Handelshøyskolen BI. Han har doktorgrad fra BI, og er MBA og siviløkonom fra NHH. Olsen har lang undervisningserfaring og er en hyppig brukt foredragsholder og konsulent. Han har publisert i tidsskrifter som f.eks. Journal of Business Research, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing, European Journal of Marketing og Journal of Brand Management.