Eldar Taraldsen er universitetslektor i pedagogikk ved grunnskolelærerutdanningen i Levanger, Fakultet for lærerutdanning kunst og kulturfag ved Nord universitet. Han har levert avhandling for graden dr.philos. – Carl Vilhelm Boye Holsts filosofiske estetikk og pedagogikken – som er til bedømmelse ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, NTNU. Forlegger i eget forlag – Norsk Pedagogisk Forlag. Har utgitt flere bøker og ulike artikler/essay innenfor pedagogisk filosofi. Taraldsen er for tiden opptatt av spørsmål innenfor filosofisk estetikk og eksistensfilosofi med et kritisk blikk på skolepolitikk og skolekultur.
Endre Kanestrøm er førstelektor i pedagogikk ved Nord universitet, Fakultet for lærerutdanning, kunst og kulturfag i Levanger. Har ledet flere oppvekstfaglige utviklingsprosjekter. Han er bl.a. faglig ansvarlig for veileder- og mentorutdanningene i Levanger. Kanestrøm er generelt opptatt av å ta perspektivene til de som utgjør skolen; elevene og lærerne. Han har engasjert seg mye i arbeidet med å utvikle og prøve ut dialog som meningsskapende kommunikasjonsform i skolekulturer. Kanestrøm har deltatt i flere skriveprosjekter.
Willy Aagre er professor i pedagogikk ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han har utgitt en rekke bøker om pedagogikkfaglige temaer, særlig relatert til ungdom. Aagres bøker er gjennomsyret av en dyp interesse for barne- og ungdomskulturen, ikke minst musikkens plass i menings- og identitetsskapingen under oppveksten.
Inge Eidsvåg er født i 1947 på Hitra i Sør-Trøndelag. Han er cand.philol med historie hovedfag og har vært lærer i grunnskolen, ved Ringve gymnas og ved Nansenskolen på Lillehammer. Der var han også rektor i perioden 1986–98. Fra 1999 har han vært lektor ved samme institusjon.
Inge Eidsvåg er en flittig bidragsyter til bøker, tidsskrifter, aviser og NRK. Han er fast spaltist i lokalavisene Hitra/Frøya og Gudbrandsdølen/Dagningen og fra august 2008 i DNTs medlemsblad Fjell og Vidde.
Han har redigert seks essaysamlinger og skrevet bøkene Henders gjerning (1993), I livets labyrint (1996), Læreren. Betraktninger om kjærlighetens gjerninger (2000), Når livet kaster skygger. Refleksjoner om mening, omsorg og trøst (2002), Forunderlige øyeblikk (2003), Menneske først! (2004),Den gode lærer i liv og diktning (2005), Stille stemmer – indre bilder. Om lesningens velsignelser, farer og fryd (2007), Tanker ved treklaveret (2008), Minnene ser oss (2010), Men livet lever (2013) og Underveis (2015).
I 1992 fikk Inge Eidsvåg "Brobyggerprisen" for sitt arbeid med å skape forståelse mellom mennesker med ulike religioner og livssyn, og i 1997 ble han tildelt "Kulturprisen for Gudbrandsdalen". I 2005 fikk han "Forsoningsprisen" for sitt dialogarbeid for demokrati, menneskerettigheter og fredelig konfliktløsning på Balkan.