Kristin Ørjasæter, dr.art., litteraturforsker og direktør for Norsk barnebokinstitutt. Ørjasæter har tidligere vært ansatt ved Universitetet i Oslo og Aarhus Universitet. Dessuten har hun vært forlagsredaktør for barne- og ungdomsbøker samt redaktør for barnebokkritikk.no og Barnelitterært forskningstidsskrift (BLFT). Hennes siste publikasjoner er: Barne- og ungdomslitteratur. Møtet med lesaren (2018), «Sensory Experience and a Subjective Reading Position in The Lost Thing» (2018), «From Wilderness through Mediation towards Rewilding» (2018), Litteraturformidlingens arenaer og praksiser (2019), som hun har redigert sammen med Anne Skaret, og Literaturformidling og kunstopplevelse, som hun har skrevet sammen med Anne Skaret og Hilde Hagerup.
Anne Skaret, ph.d., er førsteamanuensis ved Høgskolen i Innlandet, Institutt for humanistiske fag. Hun har vært redaktør for Barnelitterært forskningstidsskrift (BLFT) og har blant annet redigert Barnelyrikk: en antologi (2015) og Empowering Transformations: Mrs Pepperpot Revisited (2014, sammen med Maria Lassén-Seger). Hennes siste publikasjoner er «Kulturelt mangfald i fantastisk barnelitteratur: Kulturmøte i dyreforteljinga Fremmed av Kaia, Bendik og Trond Brænne og Per Dybvig» (2018), Litteraturformidlingens arenaer og praksiser (2019), som hun har redigert sammen med Kristin Ørjasæter, og Literaturformidling og kunstopplevelse, som hun har skrevet sammen med Kristin Ørjasæter og Hilde Hagerup.
Hilde Hagerup er forfatter i undervisningsstilling ved Norsk barnebokinstitutt. Hun debuterte som forfatter i 1998 med ungdomsboka Bølgebiter, og har senere skrevet en rekke prisbelønte bøker for barn, ungdom og voksne. Sammen med faren Klaus og søsteren Hanne skrev hun TV-serien Snøfall for NRK Super (2016). Senere var hun med å bearbeide Snøfall til en teaterforestilling for Oslo Nye Teater (2018). I 2018 kom biografien Som hennes dager var om forfatteren Anne Karin Elstad. Hagerup er oversatt til en rekke språk. Hun har lang erfaring som formidler til barn, ungdom og voksne både i og utenfor Den kulturelle skolesekken.